۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
نبود آمار دقیق از تولیدات کشاورزی، طرح الگوی کشت را با چالش مواجه می کند
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

نبود آمار دقیق از تولیدات کشاورزی، طرح الگوی کشت را با چالش مواجه می کند

گرگان_ یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت:فقدان آمار دقیق از تولیدات حوزه کشاورزی مانعی است که در آینده طرح الگوی کشت را با چالش روبه رو خواهد کرد.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای اجرای طرح الگوی کشت در ایران باید ابتدا امکانات لازم و آمار صحیح از تولیدات کشاورزی کشور فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: اجرای طرح الگوی کشت زمانی تاثیرگذار خواهد بود که کشاورزان از تاثیرات آن بر تولید و درآمد آنها مطلع شوند.

یوسفی با بیان اینکه کشاورزی در گلستان بیشتر در قالب خرده مالکی است، یادآورشد: خرده مالکی اراضی مانع اصلی کشاورزی مکانیزه در گلستان است که این امر بر راندمان تولید تاثیر منفی گذاشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح الگوی کشت باید با توجه به اقلیم استان ها، دقیق طراحی شود تا تولید افزایش یافته و به درآمد کشاورز افزوده شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان خاطر نشان کرد: فقدان آمار دقیق از تولیدات حوزه کشاورزی مانعی است که در آینده طرح الگوی کشت را با چالش روبه رو خواهد کرد.

به گفته وی، دولت باید در برنامه ریزی و تصمیمات ملی دقت بیشتری داشته باشد تا خسارتی به تولیدکننده و کشاورزان وارد نشود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه یادآور شد: دولت باید به طرح الگوی کشت به عنوان حمایت از کشاورز نگاه کند و محصولات را بر اساس کیفیت خریداری کند.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha