۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان تدوین شد/ کاهش ۳۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:‌

سند سازگاری با کم‌آبی استان سمنان تدوین شد/ کاهش ۳۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی

سمنان– مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان خبر داد و گفت: بر اساس این سند در طی ۱۰ سال باید میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۳۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان ظهر پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان به میزبانی استانداری اظهار داشت: سند سازگاری با کم‌آبی استان تدوین‌شده است و اکنون در مرحله تصویب قرار دارد.

وی بابیان اینکه بر اساس این سند در طی ۱۰ سال باید میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان ۳۰ درصد کاهش یابد، افزود: کلنگ زنی سد فینسک در آینده نزدیک انجام می‌شود و آغاز عملیات اجرایی این طرح در قالب (الف-ب) با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

اجرای طرح احداث سد فینسک در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه رفع چالش کم‌آبی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در استان برنامه‌ریزی‌شده است، بیان کرد: با افزایش همدلی مسئولان این طرح‌ها در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

حیدریان بابیان اینکه اکنون ۸۰ درصد از چاه‌های استان سمنان، ‌ مجهز به کنتور شده است، یادآور شد: اجرای سند سازگاری با کم‌آبی در استان اجتناب‌ناپذیر است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی، بخش تولید و صنعت برای اجرای آن پای‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه سد فینسک از طرح‌های مهم عمرانی در استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل آن برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۲۰٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha