۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۲۷۰ هزار گان و ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی گلستان تولید شد
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

۲۷۰ هزار گان و ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی گلستان تولید شد

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گلستان گفت: هرچند کرونا آسیب‌های جدی به حوزه‌های گردشگری استان وارد کرد اما هنرمندان صنایع دستی گلستان در این ایام فعال بودند و بیش از ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار گان و ماسک تولید کردند.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حوزه گردشگری گلستان یکی از بخش‌هایی بود که شیوع کرونا بیشترین آسیب را به آن وارد کرد.

وی افزود: از همان روزهای نخست شیوع کرونا واحدهای پذیرایی و اقامتی استان تعطیل شدند اما در این مدت هنرمندان صنایع دستی استان فعال بودند و بیش از ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار عدد گان و ماسک تولید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: یک بسته کامل حمایتی برای واحدهای آسیب دیده حوزه گردشگری استان (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) تهیه و به مقامات ارشد استان و وزارتخانه منعکس شده است.

وی با این توضیح که در این بسته حمایتی پیشنهادی وضع موجود استان هم تحلیل شده است، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که بسته حمایتی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا دارند باید توجه ویژه‌ای به حوزه‌های مختلف گردشگری داشته باشند.

تجری با اشاره به اینکه گردشگری با یک دوره روانی پسا کرونایی هم مواجه خواهد بود تا شرایط روانی مسافران و گردشگران برای سفر به گلستان فراهم شود، خاطرنشان کرد: تاکنون بسته‌های حمایتی برای بخش گردشگری مصوب و ابلاغ شده اما اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: هنوز هنرمندان صنایع دستی استان مشمول بسته‌های حمایتی اقشار آسیب دیده از کرونا نشده‌اند و حال پیگیری برای نهایی شدن تصمیم‌ها در این حوزه هستیم.

کد خبر: ۲۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha