۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
ماده ۶۵ در صورت اجرای کامل در منطقه آزاد اروند پیامد مثبت دارد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

ماده ۶۵ در صورت اجرای کامل در منطقه آزاد اروند پیامد مثبت دارد

آبادان- اسکندری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ماده ۶۵ هیچ مشکلی ندارم ولی ماده‌ای که اجرا نشود و اختیاری ندهند و فقط برای کسری‌ها و دردسرها ما را مورد فشار قرار دهند، کارایی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا اسکندری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که با حضور مسئولان دو شهرستان، مدیران استانی و نمایندگانی از برخی وزارت‌خانه‌ها، همچنین سه تن از چهار نماینده مردم منطقه آزاد اروند در مجلس شورای اسلامی، یعنی آقایان محفوظی، مولوی و احمد نژاد، برگزار شد که در آن، اهم پروژه‌هایی که برای ایجاد تحول در منطقه، تعریف شده بود، تشریح شد و برای آغاز، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان سهم سازمان منطقه آزاد اروند، برای انجام آن به خدمت گرفته شد.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها مصوب شده و برخی در حال تصویب هستند، گفت: چند پروژه از این طرح مانند پل شهدای اروند خرمشهر که ۶ باند دارد در حال آغاز است و در کنار آن نیز بزرگراه خلیج‌فارس اجرا خواهد شد که خرمشهر را به آبادان وصل می‌کند.

اسکندری با بیان اینکه در سال آینده نیز ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط این سازمان تعریف شده است، یادآور شد: در نشستی که مولوی نماینده آبادان از من پرسید چرا بر اجرای ماده ۶۵ اصرار دارید که پاسخ دادم (ماده ۶۵ به این شکلی که هم‌اکنون وجود دارد به درد نمی‌خورد) اما پس ‌از آن نماینده آبادان در مجلس از قول من عنوان کرد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ماده ۶۵ را قبول ندارد.

وی با اشاره به درخواست یکی از نمایندگان آبادان، مبنی بر اعطای زمین به ورزشکاران ملی، گفت: در پاسخ به نماینده آبادان گفتم که اگر ورزشکار ملی باشد و سازمان تربیت‌ بدنی تائید کند انجام می‌دهیم، در آخر نیز هیچ‌ کدام از کسانی که معرفی کرده بود نیامدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه این نماینده‌ پس ‌از این مواردی که مورد موافقت قرار نگرفت، هرروز یک سؤال از وزیر اقتصاد می‌پرسید، اظهار کرد: در زمان حادثه متروپل نمایندگان آبادان اصلاً حضور نداشتند و فقط دو ساعت همراه یک کمیسیون مجلس آمدند آن ‌هم در ساعات ظهر که جمعیتی آنجا نباشد و پس ‌از آن به منطقه آزاد در مورد متروپل انتقاد کردند، در حالی که در آن برهه هیچکس مسئولیت این کار را بر عهده نمی‌گرفت و سازمان منطقه آزاد اروند تمامی هزینه‌ها را بر دوش کشید و کارفرمای پروژه تخریب را نیز بر عهده گرفت، چرا که پیمانکار این پروژه، عنوان کرده بود که بدون کارفرما، این عملیات را اجرایی نخواهد کرد. با اینکه هنورز هزینه‌های صورت گرفته در این پروژه به سازمان بازنگشته و برای بازپس گیری این هزینه‌ها، باید دادخواستی تنظیم و از طریق مراجع ذیربط، آن را دنبال کنیم.

اسکندری در خصوص شایعات مطروحه در خصوص بازنشستگی خود، یادآور شد: با پیگیری‌هایی که در سطوح بالای مملکت از جمله ریاست جمهوری، وزارتخانه اقتصاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور صورت گرفت، این مهم نقض شد و در مکاتبه‌ای عنوان شد که بازنشسته نیستم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر «سیدمحمد مولوی» یکی از نمایندگان آبادان در مجلس، گفت: نماینده مردم آبادان در حال استفاده ابزاری از جایگاه مجلس است تا به یک سری اهداف برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با تأکید بر اینکه حق نماینده مردم سؤال کردن است، عنوان کرد: وقتی این سؤالات مکرر و زیاد شود غیرطبیعی می‌شود. به همین دلیل آن انتظاری که از خود داشتم محقق نشده به این دلیل که همیشه زمان زیادی را به پاسخگویی به آقایان مشغول هستم.

وی تصریح کرد: چنانچه موضوع فقط رفتن من باشد می‌پذیرم و اگر مشکلات اینگونه حل می‌شود من می‌روم.

اسکندری افزود: به همین دلیل بنده نباید در این منطقه باشم و دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در منطقه آزاد اروند ندارم. تا امروز می‌خواستم در منطقه کار کنم و دلیلی برای تقابل و پاسخگویی به چنین مسائل نمی‌دیدیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه هر روز وزیر را برای رفتن من تحت‌فشار قرار می‌دهد و وزیر نیز برای اینکه فشار نمایندگان را کم کند قبول می‌کند، تصریح کرد: من با ماده ۶۵ هیچ مشکلی ندارم ولی ماده‌ای که اجرا نشود و اختیاری ندهند و فقط برای کسری‌ها و دردسرها ما را مورد فشار قرار دهند، کارایی ندارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha