۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش تا پایان سال‌جاری تجهیز می‌شود
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش تا پایان سال‌جاری تجهیز می‌شود

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تجهیز آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش را از مهمترین طرح‌های در دست اجرای مرکز در بخش مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مهمترین رویکردهای مرکز را شامل برقراری ارتباط موثر با معاونت‌ها، ‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور شناسایی نیازهای آنها و همچنین تعریف پروژه‌های مساله‌محور مبتنی بر نیاز عنوان کرد.
تجهیز آزمایشگاه کوره بزرگ آتش مرکز تحقیقات

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مهمترین برنامه‌های مرکز در حوزه مسکن و شهرسازی، توضیح داد: تجهیز آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقیاس مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش از جمله برنامه‌های مهمی است که مرکز در حال انجام آن است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

حیدری همچنین از انجام مطالعات اولیه سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم کشور خبر داد.

وی موضوع مهم دیگری که در برنامه مرکز قرار دارد را طرح توسعه ساخت مسکن به روش‌های صنعتی‌سازی و فناوری های نوین و در قالب تاییدیه و نظریه فنی عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی به ما مراجعه کردند که در حال بررسی و اتصال آنها به پروژه‌های شهرک‌های صنعتی هستیم.

به گفته حیدری، موضوع صنعت شهرها کماکان در برنامه‌های مرکز تحقیقات است. در قزوین و یزد، مرحله پالایش اطلاعات متقاضیان صنعت انجام و زمین معین شده است. در قم نیز زمین مشخص شده و به زودی با معرفی متقاضیان، بخش صنعت به پروژه‌ها معرفی خواهد شد.

وی سه شهر قزوین، یزد و قم را شهرهای الگو برای ساخت مسکن کارگران در جوار شهرها و شهرک‌های صنعتی برشمرد.

حیدری تصریح کرد: مقرر شده تا بخش صنعت تامین بخشی از آورده متقاضیان بخش‌های صنعتی خود را تامین کند. همچنین وزارت صمت بعد از تخصیص زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، آماده سازی اراضی را انجام دهد. بدین ترتیب در ساخت مسکن کارگران تسریع ایجاد می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در یزد، قزوین و قم، اجرای طرح مسکن کارگران به تعداد حدود ۷ هزار واحد در برنامه قرار گرفته است گفت: در مرحله بعدی اجرای طرح مسکن کارگران در استان‌های سمنان، البرز و مرکزی اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha