۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
مراتب ترک فعل متخلفان به مراجع کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌شود
هشدار به دستگاه‌ها درمورد تعیین تکلیف املاک دولتی؛

مراتب ترک فعل متخلفان به مراجع کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی که املاکشان بدون سند مالکیت حدنگاری است باید نسبت به ارائه مستندات و اخذ سند مالکیت در اجرای قانون جامع حدنگار اقدام کنند.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیأت همراه در ادامه سرکشی‌های میدانی از پیشبرد حدنگاری (کاداستر) از استان‌های قزوین، زنجان و گیلان، امروز جمعه نیز روند پیشرفت و بررسی موانع حدنگاری در استان‌های مازندران و گلستان را مورد بررسی قرار دادند.

بابایی در جمع رؤسای واحدهای ثبتی این استان‌های کشور، با اشاره به ویژگی‌های خاص اراضی در شمال کشور و مورد سوء استفاده قرار گرفتن آن‌ها، تعیین تکلیف با اولویت اراضی استان‌های شمالی را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: مدیران ثبتی این استان‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید به صورت جهادی تهیه نقشه و حدنگاری اراضی دولتی، کشاورزی، بافت روستایی و شهری را انجام و به نتیجه برسانند.

وی اولویت دهی به تهیه نقشه و اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت دولتی بویژه در استان‌های شمالی کشور را از اولویت‌های سازمان ثبت اعلام کرد و به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد: در صورت عدم اقدام جهت تعیین تکلیف اراضی و املاک خود، مراتب ترک فعل آن‌ها به مراجع ذیربط خصوصاً کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مدیران ثبتی خواست با به روز رسانی نقشه‌های قدیمی و تهیه نقشه اراضی و املاک فاقد نقشه استاندارد مستند به نقشه به روز رسانی شده نسبت به ارائه خدمات ثبتی برای کل عرصه شهرها، روستاها و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

بابایی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی حدنگاری (کاداستر) کشور با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی منعقد شده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی دارا و یا متولی اراضی و املاک که املاکشان فاقد سند مالکیت حدنگاری است باید نسبت به ارائه مستندات و اخذ سند مالکیت در اجرای قانون جامع حدنگار اقدام کنند.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha