۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
۲۵۰۰ ساعت کار کارشناسی در تدوین جایزه کیفیت جهان اسلام
دبیر جایزه ملی کیفیت مطرح کرد

۲۵۰۰ ساعت کار کارشناسی در تدوین جایزه کیفیت جهان اسلام

دبیر جایزه ملی کیفیت گفت: برای نخستین بار جایزه ملی کیفیت بر اساس مدل کیفیت جهان اسلام با بیش ۲۵۰۰ ساعت کار کارشناسی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، احسان ساده گفت: به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تعیین کننده انحصاری جایزه ملی کیفیت در کشور تعیین و مطرح می‌شود.

وی افزود: جایزه ملی کیفیت ایران در کشور سابقه‌ای ۱۶ ساله دارد و در ۴ سال اول برگزاری این جایزه از مدل غیر بومی به عنوان مبنای جایزه استفاده می‌شد و پس از آن ۱۲ سال از یک مدل اقتباسی استفاده می‌شد.

به گفته دبیر جایزه ملی کیفیت در دولت سیزدهم بر مبنای سیاست‌های تحولی سازمان ملی استاندارد به موضوع تدوین یک مدل بومی که در آن دانش تخصصی و ادبیات روز و موضوع علمی به استناد اسناد بالادستی کشور و نظام مانند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سند تحول دولت لحاظ شده باشد، پرداخته شد.

همچنین پرداختن به ظرفیت‌های بومی و ویژگی‌های فنی و تخصصی، موضوع تدوین این مدل بومی در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار گرفت.

معاون ارزیابی وکیفیت سازمان ملی استاندارد ادامه داد:نزدیک به ۲۵۰۰ ساعت کار کارشناسی و تخصص بر روی مدل کیفیت جهان اسلام انجام دادیم و مدلی بومی - علمی و مبتنی بر ویژگی‌های بومی کشور و همچنین ویژگی‌ها و مشترکات کشورهای جهان اسلام تحت عنوان مدل کیفیت جهان اسلام در سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شد.

وی گفت: فراخوان شرکت در این جایزه و رونمایی از مدل کیفیت جهان اسلام را در ایام دهه فجر ۱۴۰۱ انجام دادیم و در حال حاضر ثبت نام از شرکت‌ها شروع شده و استقبال بسیار خوبی از بخش خصوصی در ثبت نام و مشارکت در این جایزه ادامه دارد و به دنبال این هستیم که روند ثبت نام و ارزیابی‌ها تا پایان سال وابتدای سال آینده انجام شود و با برنامه ریزی‌های انجام شده اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ شرکت‌های منتخب در سطوح مختلف جایزه مانند تندیس، تقدیر نامه و اهتمام در کیفیت، در مراسمی معرفی شوند.

کد خبر: ۲۰۵٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha