۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
تحریم‌های آمریکا علیه ۹ شرکت ایرانی و خارجی به اتهام همکاری در صنعت نفت ایران

تحریم‌های آمریکا علیه ۹ شرکت ایرانی و خارجی به اتهام همکاری در صنعت نفت ایران

وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه ۶ شرکت‌ ایران و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به اتهام همکاری در تولید و خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران اعمال کرد.

به گزارش بازار، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، ۹ نهاد در حوزه های متعدد که نقش مهمی در تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران در آسیا دارند را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را هدف قرار داده است که به نمایندگی از شرکت تریلیانس پتروشیمی در تسهیل فروش و ارسال نفت و محصولات پتروشیمی ایران مشارکت دارند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: ایران به طور فزاینده ای به خریداران در شرق آسیا برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود روی آورده است که نقض تحریم های آمریکا محسوب می شود. واشنگتن همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اجرای تحریم های خود علیه کسانی که آگاهانه این تجارت را تسهیل می کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: اقدام امروز در پی دستور اجرایی ۱۳۸۴۶ اعمال شده و اطلاعیه روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی مبنی بر تحریم ۱۳ کمپانی در امارات عربی متحده و هنگ‌کنگ به‌دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران شرق آسیا اجرا شد.

شرکت هایی که امروز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند شامل: پتروشیمی امیر کبیر، پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون بوده که در ایران مستقر هستند.

علاوه بر این شرکتها، فیول آسیا پی تی ای مستقر در سنگاپور، سنس شیپینگ اند ترادینگ مستقر در مالزی و اونیشییس انرژی مستقر در سنگاپور، در میان شرکت های خارجی قرار دارند که به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha