۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
ورود ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی به بنادر مازندران| «برنج» استاندارد می‌شود
در گفتگو با بازار؛

ورود ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی به بنادر مازندران| «برنج» استاندارد می‌شود

ساری- ملاعلی پور، مدیرکل استاندارد مازندران گفت: امسال ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی به بنادر استان وارد شد که از نظر ایمنی و سلامت پایش شدند.

محمد ملاعلی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که استاندارد دستگاه حاکمیتی و نظارتی است، گفت: آسانسورهای مسکن مهر نیازمند ایمنی و دریافت تائیدیه ایمنی است و بررسی ها نشان می دهد که وضعیت خوبی نداریم.

وی با اظهار این که یکی از مشکلات موجود این است که از شرکت های غیرمجاز و غیراستاندارد برای نصب آسانسور بهره گیری می شود، خواستار توجه به ایمنی آسانسورها شد.

ملاعلی پور درباره روند ترخیص کالاهای وارداتی اساسی از بنادر گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی نظیر ذرتف چو، کنجاله، ارزن و غیره وارد شد و تا زمانی که تائیدیه آن ها صادر نشود امکان ترخیص از بنادر وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد مازندران یادآور شد: همچنین کالاهای اساسی از نظر آلودگی ها نیز پایش بررسی می شود و در صورتی که دارای شاخصه های لازم و کیفیت باشد، مجوز ورود داده می شود.

وی با اشاره به این که امضای طلایی در بازرسی هااز جمله مسائل و دغدغه ها است، گفت: اگر بازرسی برخلاف دستورالعمل امضایی بزند اما در مراحل مختلف این مسائل مورد توجه و پایش قرار می گیرد.

ملاعلی پور درباره کیفیت مصالح ساختمانی و شن و ماسه در استان اظهار داشت: در زمینه محصولاتی نظیر شن و ماسه با مشکلاتی روبرو هستیم و نیازمند کمک نظام مهندسی و صنعت معدن هستیم زیرا به تنهایی قابلیت کنترل آن را نداریم.

مدیرکل استاندارد مازندران درباره استاندارد سوغاتی های استان گفت: در پی آن هستیم محصولات بومی و محلی استان را استاندارد کنیم و به عنوان نمونه استاندارد برنج اجباری می شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha