۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دوگانه سوزی مرغداری ها به صرفه نیست | دولت فکری برای کمبود گاز کند
یک مرغدار گلستانی:

دوگانه سوزی مرغداری ها به صرفه نیست | دولت فکری برای کمبود گاز کند

گرگان_ سوخته سرایی، مرغدار گلستانی گفت:دوگانه سوز کردن یک واحد مرغداری ۱۰ هزار تایی، دست کم ۱۰۰میلیون تومان هزینه دارد بنابراین این روش، راهکار مناسبی برای جبران کمبود گاز نیست و دولت باید فکری کند.

قاسم سوخته سرایی در گفتگو باخبرنگار بازار با بیان اینکه استفاده از سوخت جایگزین برای واحدهای پرورش مرغ هزینه های بالایی را به همراه داشت، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید در سال جاری، استفاده از سوخت جایگزین به واسطه هزینه های بالای آن، تولید را از توجیه اقتصادی خارج کرده است.

این مرغدار گلستانی افزود: بسیاری از واحدهای پرورش مرغ در استان که به سیستم سوخت جایگزین مجهز هستند تانکر سوخت جهت ذخیره و نگه داری را ندارند.

سوخته سرایی با بیان اینکه دولت خواسته تا سیستم گرمایشی واحدهای مرغداری دوگانه سوز شود، یادآورشد: هزینه تجهیز هر سیستم گرمایشی مرغداری به سوخت دوم بیش از ۲۴ میلیون تومان است که برای یک واحد تولیدی ۱۰ هزارتایی پرورش مرغ که دست کم نیاز به چهار سیستم گرمایشی دارد هزینه ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان باید صرف شود.

این تولیدکننده گلستانی ادامه داد: در شرایط فعلی هزینه دوگانه سوز شدن سیستم گرمایشی و تامین سوخت به دیگر هزینه های تولید اضافه شده، که برای تولیدکنندگان به دلیل نبود حاشیه سود از تولید، به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته وی، استفاده از سوخت جایگزین سبب افزایش بیماری در فارم ها می شود و بر میزان تلفات مزرعه های پرورش مرغ می افزاید.

سوخته سرایی با اشاره به اینکه سهمیه سوخت جایگزین کفاف مصرف واحدهای مرغداری را نمی دهد، خاطرنشان کرد: سوخت جایگزینی که باید در اختیار واحد های مرغداری قرار بگیرد به صورت قطره چکانی داده می شود.

وی در خاتمه یادآورشد: هزینه های تولید به شدت افزایش یافته از سوی دیگر مرغ به نرخ زیر قیمت مصوب در بازار فروخته می شود امریکه منجر به زیاندهی واحدهای مرغداری شده بنابراین به نظر می رسد برای تداوم این صنعت دولت باید از ابزارهای حمایتی بهره ببرد.

کد خبر: ۲۰۵٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha