۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
نورد و لوله سپنتا اهواز یکی از ظرفیت‌های توانمند صنعت کشور است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نورد و لوله سپنتا اهواز یکی از ظرفیت‌های توانمند صنعت کشور است

اهواز- عتیق پور، مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز گفت: این شرکت یکی از ظرفیت‌های توانمند تولیدی کشور محسوب می‌شود.

مهدی عتیق پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به حضور شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناخت فعالین حوزه صنعت است که آشنایی با رقبا و شرکای تجاری استان، کشور و منطقه را در پی دارد.

وی شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز را در دریف یکی از مجموعه‌های بومی فعال در حوزه صنعت کشور دانست و بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر بازار به منظور انجام تصمیم گیری‌های کلان جهت تنوع بخشی در سبد محصولات تولیدی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز عنوان کرد: یکی از جنبه‌های برجسته حضور در این نمایشگاه، معرفی محصولات تولیدی و کیفیت آنها است که در نتیجه باعث می‌شود تا خریدار با کنار هم قرار دادن کیفیت محصول تولیدی و ارتباط با عوامل فروشنده، با دید بازتری فروشنده خود را انتخاب کرده و در نهایت رقابت بین تولیدکنندگان هم صنف افزایش می‌یابد.

عتیق پور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان گفت: بی شک استان خوزستان به عنوان مهد نفت و صنعت کشور با داشتن مجموعه‌های عظیم پتروشیمی، حفاری و بنگاه‌های خرد و کلان صنعتی-تولیدی به واسطه موقعیت استراتژیک، ژئوپولتیک جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد برای تقویت صادرات، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجارت خارجی دارد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که صادرات مقوله‌ای سرنوشت‌ساز در اقتصاد کشور به حساب می‌آید؛ بنا براین توجه به تدوین قوانین و مشوق‌های تسهیل کننده تجاری برابر با منویات مقام معظم رهبری ضروری است.

مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز همچنین به ظرفیت‌های فنی و مهندسی خوزستان با محوریت شرکت‌های دانش بنیان موجود در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها امروز به عنوان یکی از ظرفیت‌های توانمند در حوزه تولید و صنعت کاربردهای ویژه‌ای دارند.

عتیق پور افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، مجموعه‌های تولیدی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در صنعت نفت، دستاوردهای چشم گیری را از خود به جا گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه از ۲۷۰ غرفه موجود در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان ۱۰۰ غرفه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دارد افزود: به کارگیری از ظرفیت‌های موجود این شرکت‌ها، ما را بیش از پیش به تحقق شعار مقام معظم رهبری در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نزدیک می‌کند.

مدیرعامل شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حجم مراجعات و استقبال چشمگیر از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصت مناسبی را فراهم کرده تا مجموعه هلدینگ سپنتا به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به ارائه دستاوردهای خود در حوزه فنی، مهندسی و مسئولیت‌های اجتماعی بپردازد.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha