۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
تخریب ۱۷ هزار واحد مسکن بر اثر سیلاب سال جاری در کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛

تخریب ۱۷ هزار واحد مسکن بر اثر سیلاب سال جاری در کشور

سوادکوه- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براثر سیلاب امسال ۱۷۹ هزار هکتار مزرعه و باغ و ۱۷ هزار واحد خانه براثر حوادثی نظیر سیل در کشور خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسن نامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های مدیریت بحران در استان با اظهار این که میزان بودجه اختصاصی پیشگیری به مازندران برابر با پنج استان کشور بوده است، گفت: امسال براثر حوادثی نظیر سیل ۱۷۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات دچار خسارت شدند.

وی خسارت به هزار و ۷۲۷ کانال آب را از دیگر آسیب‌ها بیان کرد و گفت: امسال ۳۲ هزار میلیارد ریال برای حوزه مدیریت بحران در کشور هزینه شده که سهم مازندران ۷۶۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با عنوان این که توجه به طرح‌های پیشگیرانه برای مدیریت بحران امری ضروری است، گفت: سیل مردادماه بیشترین خسارت را در کشور به بار آورده است و این حوادث در بخش‌هایی نظیر مزارع پرورش ماهی و غیره بوده است.

نامی ادامه داد: هشت هزار کیلومتر شبکه های آبرسانی، گاز و برق براثر حوادث دچار آسیب شدند و ۱۷ هزار و ۵۰ واحد مسکونی نیز براثر سیلاب تخریب شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در مجموع ۲۸ هزار مسکن باید نوسازی و بازسازی شود و جبران حوادث هزینه‌های سنگینی را روی دست کشور گذاشته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha