۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
روستاهای مسیر رینگ شمالی بجنورد از آب سد شیرین دره بهره‌مند می‌شوند
مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی:

روستاهای مسیر رینگ شمالی بجنورد از آب سد شیرین دره بهره‌مند می‌شوند

بجنورد - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از بهره مندی روستاهای مسیر رینگ شمالی بجنورد از آب سد شیرین دره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، غلامحسین ساقی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی سد شیرین دره به مناطق شمالی شهر بجنورد، گفت: این پروژه از خروجی مخزن فشار شکن واقع در پلیس راه بجنورد، شروع شده است و به طول ٢٢ کیلومتر و تا مخزن ۱۰ هزار واقع در سایت آهکی ادامه خواهد داشت که سه کیلومتر از این پروژه در زمان مدیریت طرح در حوزه آب منطقه ای استان اجرا شد و پس از انتقال طرح به آبفای استان ١٩ کیلومتر باقی مانده، در قالب دو پیمان مجزا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در طول مسیر، مشترکان مسکن مهر گلستان شهر بجنورد را نیز از آب سد شیرین دره بهره‌مند خواهد کرد، گفت: در جهت ذخیره سازی و متعادل سازی کمی و کیفی آب در بخش شمالی شهر، یک باب مخزن ١٠  هزار متر مکعبی نیز در مسیر پروژه رینگ شروع شده و در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: از حدود ١٩ کیلومتر خط انتقال باقی مانده، هشت هزار و ۷۰۰ متر لوله ۶۰۰ میلیمتر که سه هزار و ۴۰۰ متر آن اجرا و ۱۰ هزار و ۲۵۰متر لوله ۵۰۰ میلیمتر است که سه هزار و ۹۰۰متر آن تاکنون اجرا شده است .

ساقی اظهار داشت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح حدوداً ۴٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که هفت میلیارد تومان در سال ٩٧ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دامت برکاته و هفت میلیارد تومان در سال  ٩٨ از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شد و برای باقیمانده اعتبار مورد نیاز، پیگیریهای لازم در حال انجام است.

وی گفت: عمده مشکل پیش روی پروژه بحث اعتباری بوده و در حال حاضر حدود بیش از ۱۱ میلیارد تومان طلب پرداخت نشده پیمانکاران از شرکت آب و فاضلاب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطر نشان ساخت: در صورت تامین به موقع اعتبارات پیش بینی می شود فاز اول پروژه تا گلستان شهر، در شهریور ٩٩ به بهره برداری برسد که با تکمیل و بهره برداری از این طرح کل جمعیت ساکن در گلستان شهر از آب شیرین دره بهره مند خواهند شد و در صورت تامین اعتبار برای اجرای خط انتقال مخزن گلستان شهر به ابتدای بلوار ۳۲ متری شهدا بخش عمده ای از جمعیت ساکن در این مناطق هم از آب سد بهره مند خواهند شد.

ساقی در پایان افزود: با یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی نیز، علاوه بر مناطق کمتر برخوردار شهر بجنورد، ساکنین روستاهای مجاور مسیر خط انتقال از بیدک تا انتهای مسیر شامل لنگر، باغچق، علی آباد، محمدعلی پهلوان، شهید آذرسا، باقرخان های (یک، دو، سه) و تا روستای ینگه قلعه و روستای پسرکانلو جدید را نیز  از آب سد شیرین دره بهره‌مند می سازد.

کد خبر: ۲۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha