۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
 بانک مرکزی عراق نرخ برابری دینار را افزایش داد

بانک مرکزی عراق نرخ برابری دینار را افزایش داد

بانک مرکزی عراق برای افزایش ارزش دینار در برابر دلار آمریکا مداخله کرد.

به گزارش بازار، بازارهای مالی عراق نفس راحتی کشیدند و خیابان عراق به تصمیم بانک مرکزی عراق برای مداخله برای افزایش ارزش دینار در برابر دلار آمریکا واکنش مثبت نشان داد.

مقامات عراقی تصمیم گرفتند نرخ رسمی مبادله دینار عراق را در برابر دلار آمریکا تا ۱۰ درصد افزایش دهند، اقدامی با هدف مبارزه با کاهش مداوم ارزش پول ملی که با تصویب مقررات سخت‌گیرانه‌تر در مورد نقل و انتقالات مالی خارج از مرزها همراه بود.

دینار عراق نزدیک به دو ماه است که نوسانات شدیدی داشته است، زیرا طی چند روز ۱۵ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و تظاهرات پراکنده‌ای را از سوی عراقی‌هایی که نگران از دست دادن قدرت خرید خود بودند، برانگیخت.

بانک مرکزی عراق در روزهای اخیر پیشنهاد افزایش حدود ۱۰ درصدی ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز از حدود ۱۴۷۰ دینار به ۱۳۰۰ دینار در هر دلار را برای مواجهه با مارپیچ اخیر کاهش مداوم داده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر رسانه‌ای محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور، شورای وزیران عراق تصمیم هیات مدیره بانک مرکزی مبنی بر تعدیل نرخ برابری دینار در برابر دلار معادل ۱۳۰۰ دینار در برابر یک دلار را تصویب کرد.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha