۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

شیبا بخرم یا دوج کوین؟

اگر شما یک تریدر هستید یا حداقل برای چندین بار بازار رمزارزها را مطالعه کرده‌اید، حتما باید نام دو رمزارز معروف شیبا و دوج کوین را بارها شنیده‌ باشید.

بازار: اگر شما یک تریدر هستید یا حداقل برای چندین بار بازار رمزارزها را مطالعه کرده‌اید، حتما باید نام دو رمزارز معروف شیبا و دوج کوین را بارها شنیده‌ باشید. این دو رمزارز با ورودشان در بازار کریپتوکارنسی سروصدا کردند.

شیبا و دوج کوین رمز ارزهای جنجالی اما رقابتی هستند که پس از خریدشان افراد بسیار زیادی ثروتمند شدند. جهت خرید شیبا و خرید دوج کوین شما نیاز به ثبت نام در یک صرافی معتبر مانند exir.io را دارید. در ادامه این مقاله درباره این دو رمزارز و صرافی اکسیر به نشانی exir.io بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از افراد قبل از سرمایه‌گذاری در بازارهای ارزهای دیجیتال با این مشکل روبرو هستند که بهتر است دوج کوین بخرند یا شیبا؟ برای تصمیم‌گیری درست، بهتر است قبل از هر چیزی با تفاوت این دو به خوبی آشنا شوید.

تفاوت بین دوج کوین و شیبا چیست؟ کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

شیبا بخرم یا دوج کوین؟

همان‌طور که در بالا نیز بیان شد جهت خرید دوج کوین و شیبا می‌توانید از صرافی exir.io اقدام کنید. صرافی اکسیر اولین و امن‌ترین صرافی کشور همراه با کیف پول اختصاصی است به همین منظور شما تمامی خرید و فروش‌های ارزی خود را می‌توانید از طریق این کیف پول انجام دهید. قبل از شروع کافی است ابتدا در exir.io ثبت نام انجام دهید.

تفاوت دوج کوین و شیبا از نظر شبکه؛ بررسی شبکه دو رمزارز

تکنولوژی و شبکه رمزارز دوج کوین برگرفته از ساختار شبکه بیت کوین است. در واقع الگوریتم‌های شبکه دوج کوین کاملا کپی شده از BTC است. اما شاید این سوال در ذهن شما هم نقش ببندد که چرا این رمزارز بین بسیاری از افراد در دنیا محبوبیت پیدا کرده است؟

دوج کوین، جزو دسته کوین‌ها قرار دارد و از فناوری بلاکچین بهره می‌برد. به همین منظور این ارز دیجیتال بین افراد، شناخته و به معروفیت رسیده است.

تکنولوژی رمزارز شیبا اینو با دوج کوین کمی متفاوت‌تر بوده و طور دیگری عمل می‌کند. شیبا برخلاف دوج کوین از بلاکچین اختصاصی بهره نمی‌برد. این رمزارز در بلاکچین اتریوم فعالیت می‎کند، به همین دلیل می‌توان آن را جزو دسته توکن‌ها در نظر گرفت.

نکته درباره رمزارز شیبا این است که تراکنش‌های آن در بلاکچین اختصاصی خودش انجام نمی‌شود. بنابراین با توجه به مطالب بالا شبکه دوج کوین به نسبت شبکه شیبا ساختاری حرفه‌ای‌تر دارد.

شیبا اینو وارد متاورس شد!

در ۱۴ آوریل سال ۲۰۲۲ دقیقا همان زمانی که بحث متاورس بسیار داغ بود، شیبا اعلام کرد که پروژه متاورس خودش را راه‌اندازی خواهد کرد. این خبر شیبا اینو، تحولات بسیار زیاد و بزرگی را در دنیای بازار ارزهای دیجیتال رقم می‌زد.

در حقیقت خیلی از افراد دوباره برای خرید شیبا اقدام می‌کردند. در اواخر همان هفته، اولین مرحله پروژه شیبا، یعنی مرحله خرید و فروش زمین شیبا در متاورس شروع شد. در واقع ارز دیجیتال شیبا نسبت به دوج کوین در متاورس کاربرد بیشتری خواهد داشت.

حمایت از دوج کوین توسط افراد مشهور؛ دوج فادر نام دیگری که ایلان ماسک گذاشت

بسیاری همیشه به دنبال تایید هستند. یعنی اگر یک شخص معروف یا باسابقه از چیزی رضایت داشته باشد یا آن را تایید کند، بقیه افراد قطعا آن را تهیه می‌کنند. ارز دیجیتال دوج کوین را بسیاری از شرکت‌های مطرح در دنیا پذیرفته‌اند. یکی از آن‌ها شرکت تسلاست.

به عبارتی برای خرید ماشین‌های تسلا دیگر نیاز به پول نیست و افراد می‌توانند از طریق دوج کوین هزینه را پرداخت کنند.

علاوه براین مورد ایلان ماسک در توییتر خود توییت‌های بسیار زیادی درباره ارز دیجیتال دوج کوین منتشر کرده است. وی در طی این توییت‌ها از این میم کوین برتر حمایت کرده و لقب "دوج فادر" را به آن اختصاص داد. این حمایت توسط یکی از ثروتمندترین افراد دنیا چیز کمی نیست. همین امر موجب برتری و محبوبیت بیشتری دوج کوین نسبت به شیبا شد. حمایت افراد معروف از دوج کوین، محبوبیتش را نسبت به شیبا بیشتر کرده است.

امنیت شیبا و دوج کوین

قبل از اینکه به بررسی امنیت شیبا و دوج کوین بپردازیم، ابتدا بهتر است با نام وایت پیپر بیشتر آشنا شوید.

وایت پیپر در حوزه تحقیقاتی رمزارزهای نقش مهمی را ایفا می‌کند. در واقع اگر به دنبال اطلاعات خاصی از یک رمزارز هستید باید به وایت پیپر آن مراجعه کنید. هر رمزارزی برای خود وایت پیپری مشخص دارد که اطلاعاتش در آن به ثبت رسیده است و معامله‌گران از این طریق می‌توانند در مورد سازندگان رمزارزها بیشتر اطلاعات کسب کنند.

شیبا بخرم یا دوج کوین؟

رمزارز معروف و محبوب دوج کوین نسبت به رمزارز شیبا وایت پیپر مشخص‌تری دارد. در وایت پیپر دوج کوین می‌توانید اسامی بنیان‌گذاران را به طور کامل مشاهده کنید اما شیبا همچنین اطلاعات دقیقی را در اختیار معامله‌گران نگذاشته است. در دنیا کریپتوکارنسی بهتر است به رمزارزهایی که وایت پیپر مشخصی دارند، بیشتر اعتماد کنید.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعات بالا و مقایسه رمزارز شیبا و دوج کوین، تصمیم‌گیری با خود شماست. دوج کوین نسبت به شیبا مزیت‌هایی دارد که شاید به چشم شما خوب بیاید. اما این در حالی است که برخی دیگر مزیت‌های شیبا را ترجیح می‌دهند و به قیمت کنونی آن برای خرید توجه نمی‌کنند. با وجود این تصمیم‌گیری با خود شماست.

تنها توصیه ما به شما این است که حین خرید ابتدا قیمت دقیق هر رمزارز را بدانید و بازار را به خوبی تحلیل کنید. سپس برای خرید دوج کوین یا خرید شیبا به یک صرافی معتبر مانند exir.io مراجعه و سپس اقدام کنید.

فراموش نکنید صرافی اکسیر به نشانی exir.io یکی از امن‌ترین صرافی‌های ایرانی محسوب می‌شود که شما تمامی رمزارزهای خود را از طریق آن می‌توانید خریداری کنید یا در زمان لازم بفروشید.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha