۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
افزایش تقاضا برای دلار در برابر ارزهای مهم
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار در برابر ارزهای مهم

شاخص های سهام در شرایط رنج و خنثی در نوسان هستند و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در یک الگوی بلند مدت مثلثی رنج در حرکت است و واکنش به محدوده های بالا و پایین این الگو تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با توجه به اعلام آمار اشتغال و بیکاری روز جمعه در آمریکا، و افزایش سطح اشتغال این کشور، بیش از انتظار کارشناسان و همچنین کاهش سطح بیکاری در آمریکا به سطح ۳.۴ درصد که در بیش از ۵۰ سال اخیر بی سابقه است، انتظارات فعالین بازار های مالی تا حد قابل توجهی تغییر پیدا کرده است. پیش از این نشانه هایی از شبه رکود اقتصادی در گزارش های تولید ناخالص داخلی و شاخص خرده فروشی مشاهده شده بود، که این احتمال را تقویت می کرد که افزایش نرخ بهره متوقف شود و فدرال رزرو سیاست های هاوکیش را بشدت کاهش دهد. اما با توجه به افزایش قابل توجه در سطح اشتغال و کاهش سطح بیکاری، این احتمال تقویت شده که برای مهار تورم، همچنان سیاست های انقباضی دنبال شود و نرخ بهره نیز در نشست های پیش رو با افزایش همراه باشد. این موضوع موجب افزایش تقاضا برای دلار در برابر ارزهای مهم بازار شده است و بدلیل کاهش سطح ریسک گریزی، سطح تقاضا برای بازار های سهام با کاهش همراه نبوده و شاخص های سهام در شرایط رنج و خنثی در نوسان هستند و همچنان از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در یک الگوی بلند مدت مثلثی رنج در حرکت است و واکنش به محدوده های بالا و پایین این الگو تعیین کننده خواهد بود.

۲- در نقطه مقابل، در بازار طلا، با توجه به اینکه سطح ریسک پذیری کاهش قابل توجهی نداشته، اما دلار با تقویت تقاضا همراه بوده است، قیمت طلا در یک موج اصلاحی شارپی به زیر ۱۹۰۰ دلار کاهش یافته و از محدوده میانگین ۳۴ روزه به پایین عبور کرده است و احتمال نزول بیشتر در میان مدت وجود دارد.

۳- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از نزول شارپی به زیر سطح ۸۰ دلاری، در شرایط اصلاحی در حرکت است و در حال حاضر به بالای کانال ۸۰ دلاری بازگشته و از نظر تکنیکالی، به محدوده با اهمیت ابر کوموی روزانه رسیده و واکنش به این محدوده، تعیین کننده خواهد بود. احتمال تغییر روند کوتاه مدت قیمت در این محدوده وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha