۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
پالایش روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت خام ایرانی در ونزوئلا کلید خورد
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت:

پالایش روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت خام ایرانی در ونزوئلا کلید خورد

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: با انجام تعمیرات مقدماتی در پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا، در حال حاضر این پالایشگاه روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت خام ایرانی را پالایش می‌کند.

به گزارش بازار، فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: با انجام تعمیرات مقدماتی در پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا، در حال حاضر این پالایشگاه روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت خام ایرانی را پالایش می‌کند.

وی اذعان داشت: با پایان یافتن تعمیرات و بازگشت ظرفیت این پالایشگاه به پالایش روزانه ۱۴۰ هزار بشکه، بسته به توافق بین وزرای نفت ایران و ونزوئلا، ممکن است که حتی تا میزان بیشتری از نفت خام ایرانی در آن پالایشگاه پالایش شود.

احمدی افزود: در این پالایشگاه، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران یک بازسازی کامل را انجام خواهد داد و بیش از ۲ میلیون قطعه در این پالایشگاه باید تأمین شود که بیش از ۶۰ درصد قطعات آماده شده و تا پایان امسال این قطعات به دست ما خواهد رسید و پس از آن برای انجام عملیات نهایی اعزام می‌شویم.

وی گفت: هم‌اکنون این پالایشگاه با نیمی از ظرفیت خود به پالایش نفت خام ایران مشغول بوده و نفت خام ونزوئلا چون سنگین بوده، بنابراین شرایط ایجاب می‌کند که درحال حاضر این پالایشگاه نفت خام ایران را پالایش کند.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha