۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
اخذ مالیات بر خودروهای لوکس بالای ۳ میلیارد تومانی| دولت نباید از تورم کاسبی کند
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار؛

اخذ مالیات بر خودروهای لوکس بالای ۳ میلیارد تومانی| دولت نباید از تورم کاسبی کند

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید از تورم کاسبی کند گفت: خودروهای لوکس با قیمت بالای ۳ میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات شده‌اند.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سفر هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس به الجزایر، در کنار مسایل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، در حوزه اقتصادی و بازرگانی نیز مذاکرات و رایزنی‌های ارزشمندی انجام دادیم و امیدوارم منتج به نتیجه مطلوب شود.

وی افزود: در ارتباط با صادرات تولیدات استان بوشهر به برخی از کشورهای آفریقایی، مذاکرات نسبتا موفقی انجام دادیم و امیدوارم با پیگیری بیشتر، نتیجه خوبی در بر داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و یادآور شد: به طور مکرر، به بررسی بخش‌های مختلف بودجه سال آینده کشور می‌پردازیم و به فضل خدا، تصمیماتی می‌گیریم که بنفع مردم بویژه اقشار کمتر برخوردار باشد.

رضایی در ارتباط با پیشنهاد دولت در اخذ مالیات بر خودروهای ۱.۵ میلیاردی گفت: دولت در تبصره ۶ لایحه بودجه پیشنهاد کرده بود که از خودروهای بالای یک‌ و نیم میلیارد تومانی، مالیات اخذ شود با این استدلال که این خودروها لوکس به شمار می‌آیند که البته با ابن مساله مخالفت کردیم.

وی اضافه کرد: بنده موافق اخذ مالیات از خودروهای لوکس هستم اما خودروی یک و نیم میلیاردی لزوماً لوکس نیست چرا که در طی چند سال اخیر بخاطر تورم وحشتناک، قیمت خودرو سرسام‌آور افزایش یافته و این جفا است که دولتی که نتوانسته تورم را کنترل کند و در نتیجه باعث گرانی خودرو شده، حالا از خودرویی که تا چند سال قبل یک‌دهم قیمت فعلی را داشته، مالیات بگیرد.

رضایی با بیان اینکه اخذ مالیات از خودروهای ۱.۵ میلیاردی، به این معنی است که دولت دارد از تورم هم‌ کاسبی می‌کند اظهار داشت: در نهایت تصویب شد که از خودروهای بالای سه میلیارد تومان مالیات اخذ شود.

وی به سفر قریب‌الوقوع دولت به استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم تصمیماتی بنفع مردم در این سفر گرفته شود و مصوبات با کیفیتی داشته باشیم.

رضایی به اخذ مجدد عوارض بر صادرات گوجه فرنگی اشاره و با انتقاد از این موضوع گفت: با وزیر جهاد و رییس سازمان توسعه تجارت در این زمینه رایزنی کردم و امیدوارم تعرفه مجددا لغو شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha