۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت پنبه رفته است
مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت پنبه رفته است

اردبیل - مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید پنبه در کشور در سال‌های اخیر روند صعودی داشته و عملیات کشت، داشت و برداشت آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم هزارجریبی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مزارع پنبه پارس‌آباد اظهار کرد: امسال ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشور به زیر کشت این محصول رفته تا تولید پنبه را به عنوان یک محصول راهبردی و استراتژیک شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان‌ها به زیر کشت این محصول رفته بود که امسال رشد ۴۰ درصدی را در کشت این محصول شاهد هستیم.

رئیس مرکز پنبه کشور با بیان اینکه تولید محصول پنبه با کیفیت و تنوع خاص به تقویت صنایع نساجی کمک می‌کند، افزود: بخش عظیمی از نیاز پنبه کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود که استان اردبیل نیز یکی از قطب‌های تولید پنبه در کشور محسوب می‌شود.

هزارجریبی ادامه داد: در اردبیل ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد شمال این استان به زیر کشت پنبه رفته که با مراقبت‌ها و انجام مطلوب مرحله داشت امیدواریم برداشت این محصول باکیفیت و مناسب به خوبی انجام شود.

وی حمایت وزارت جهاد کشاورزی را از تولیدکنندگان پنبه یادآور شد و بیان کرد: با توزیع به موقع بذر، کود و سموم مورد نیاز و همچنین توصیه‌های فنی کارشناسان و مهندسان خودمان را در کنار زارعین می‌بینیم تا بتوانند موفق عمل کنند.

رئیس مرکز پنبه کشور به احیای کشت و داشت و برداشت محصول پنبه در کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بعد از یک دوره تاخیر و تعلل در کشت این محصول در بسیاری از استان‌ها با حمایت‌های انجام شده کشت پنبه افزایش یافته و یک روند صعودی را در این حوزه شاهد هستیم.

کد خبر: ۲۰٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha