۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
خروج بازار خودرو از رکود با قیمت رقابتی | انحصار برداشته شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خروج بازار خودرو از رکود با قیمت رقابتی | انحصار برداشته شود

تهران- موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از رکود بازار خودرو، قیمت گذاری رقابتی و برداشته شدن انحصار از بازار محسوب می شود.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بازار خودروی امروز کشورمان نیازمند خودروهای وارداتی با تعرفه ۲۰ الی ۳۰ درصدی است، بیان کرد: با نوسان نرخ ارز قیمت خودرو نیز ناچارا افزایش می یابد از این رو اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز بالا است لذا سعی کردیم با محدودیت عرضه قیمت ها را در بازار از ابتدای بهمن ماه ثابت نگهداریم.

وی با بیان اینکه نوسانی در حد یک یا دو میلیون برای خودروها را در بهمن ماه شاهد بودیم، افزود: یکی از موضوعاتی که باید به ان توجه داشت این است که بازارهای انحصاری باید ناظر هم داشته باشد در نتیجه اعتقاد داریم تا انحصار از بازار خودرو از بین نرود مشکل خودرو لاینحل باقی می ماند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودروی تهران در پاسخ به سوالی درباره قیمت گذاری خودرو، تاکید کرد: مخالف قیمت گذاری دستوری هستم اما در صورتی که اجازه واردات خودروی نو و کارکرده را هر شخص حقیقی با تعرفه ۲۰ الی ۳۰ درصد داشته باشد می توانیم بازار را رقابتی کنیم زیرا خریدار امکان انتخاب دارد و قیمت گذاری دستوری هم توجیه پذیر می شود.

موتمنی با بیان اینکه ورود خودروهای کارکرده ارزان باعث فرونشست التهاب بازار خواهد شد و دیگر خودروی دو میلیاردی چینی را در بازار نمی بینیم، تاکید کرد: در بحث برندهایی که وارد کشور می شوند مانند کیا و چانگان که محصول ۲۰۲۲ هستند اتفاق مثبتی است و پس از فروش در بازار مطمئنا شاهد تاثیر مثبت آنها بر بازار خواهیم بود همچنان که در بحث عرضه خودرو در بورس به شرطی که این عرضه روزانه و مستمر ادامه داشته باشد در آینده نزدیک شاهد حذف اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز شرایط اینگونه است که ۵۰۰ خودرو عرضه می شود و ده ها هزار نفر متقاضی در صف هستند، تاکید کرد: خرید خودرو در بورس برای خریدار به معنی قیمت پایه است.

این کارشناس خودرو با بیان اینکه آرامش نسبی بر بازار خودروی تهران حاکم است، گفت: خرید این روزها انجام می شود اما به دلیل افزایش قیمت خودرو، کمتر از قبل است از سوی دیگر نوسان لحظه ای ارز و افت قدرت خرید مردم باعث این ضعف بازار شده و مردم تمایلی به خرید ندارند در صورتی که نرخ تورم و دلار به تثبیت برسند شاهد افزایش معاملات نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۲۰۴٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha