۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۵۰ دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

۵۰ دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی وضعیت تولید خودروهای برقی در کمیسیون متبوعش، گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۵۰ دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز وضعیت تولید خودروهای برقی با حضور نمایندگان ایران خودرو، سایپا، مپنا، انجمن قطعه‌سازان، شهرداری‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری موردبررسی قرار گرفت؛ با وجود اینکه در قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تولید این خودروها شده اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده ایران خودرو در این جلسه اعتقاد داشت که علم تولید خودروی برقی در کشور وجود دارد و گام‌های بزرگی در این راستا از طریق مشارکت با مپنا برداشته شده است.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۵۰ دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر ایران خودرو مدل برقی تارا را تولید کرده و زیرساخت‌های موردنیاز برقی در کیش آماده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متولیان تولید خودروی برقی معتقد بودند که در استفاده از این خودروها ابتدا باید حمل و نقل عمومی مدنظر قرار گیرد و این مهم در صورتی محقق می‌شود که حاکمیت در کنار آن‌ها قرار گیرد و از آن‌ها حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در تولید خودروهای برقی باتری است، تصریح کرد: قیمت تمام شده خودروهای برقی نسبت به مدل معمولی آن ۲ تا ۳ برابر است از سوی دیگر زیرساخت استفاده از این خودروها به طور مثال ایستگاه شارژ در بسیاری از مناطق موجود نیست، با وجود تمامی موانع پیش‌روی کشور باید با رفع این مشکلات به سمت تولید و استفاده از خودروهای برقی رویم.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha