۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
سهم ۱۴۰ میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال در امارات تا سال ۲۰۳۱
اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی اعلام کرد؛

سهم ۱۴۰ میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال در امارات تا سال ۲۰۳۱

اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اقتصاد دیجیتال امارات تا سال ۲۰۳۱ به بالای ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش بازار؛ اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اقتصاد دیجیتال امارات تا سال ۲۰۳۱ به بالای ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی که از مراکز اصلی سیاستگذاری بخش این نوع اقتصاد در امارات متحده عربی محسوب می شود، همچنین اعلام کرده که در صورت به رخداد پیوستن این سناریو، سهم این بخش از درآمد ناخالص ملی امارات از ۹ درصد به بالای ۲۰ درصد در سال ۲۰۳۱ افزایش خواهد یافت.

گفته می شود دستیابی به این هدف، بر اساس سند چشم انداز اقتصادی دوبی (D۳۳) تنظیم شده دولت امارات در حال فراهم کردن زیرساخت های لازم برای دستیابی به این مهم است.

در حال حاضر، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کلان امارات حدود ۳۸ میلیارد دلار است که بر اساس برنامه ارائه شده از سوی دولت محلی، قرار است برنامه ای ویژه برای رشد استارت آپ های فعال در زمینه اقتصاد به اجرا بگذارد.

دولت امارات اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰، این کشور به هاب اصلی مبادلات رمزارزها و دیگر دارایی های دیجیتال تبدیل خواهد شد؛ رتبه ای که در حال حاضر، در اختیار کشورهای توسعه یافته جنوب شرق آسیا به ویژه سنگاپور است.

در همین حال، در اروپا نیز کشورهای استونی و بریتانیا در حال سرمایه گذاری های کلان برای توسعه پلتفرم های لازم برای مبادله دارایی های دیجیتال بوده و بر اساس آخرین آمارها، لندن به آماده ترین شهر قاره سبز برای مبادله رمزارزها تبدیل شده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha