۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
۲ میلیون تن اتان در پارس جنوبی تولید شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲ میلیون تن اتان در پارس جنوبی تولید شد

بوشهر- باهوش مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

احمد باهوش در حاشیه بازدید از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارکنان پالایشگاه‌های پارس جنوبی در فصل زمستان با کار جهادی در راستای تامین گاز مناطق سردسیر اهتمام داشته‌اند و بحمدالله تاکنون مشکلی در تامین و توزیع گاز نداشته‌ایم.

وی افزود: در روزهای سرد زمستان، حتی بالاتر از ظرفیت در این مجموعه پالایشگاهی، گاز تولید و فرآورش و به شبکه سراسری ارسال شد و این روند تداوم دارد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: از فروردین ماه سال جاری تا پایان دیماه بیش از ۱۶۵.۳ میلیارد متر مکعب گاز شیرین از این مجتمع به شبکه سراسری ارسال کردیم.

باهوش تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری مدیران ارشد صنعت نفت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور جزو اولویت‌های مجتمع است و در ۱۳ پالایشگاه در پارس جنوبی، شاهد استفاده از مجموعه‌های نوآورانه هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر گاز و میعانات گازی، تولیدات ارزشمند دیگری از جمله اتان و متان و گوگرد نیز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شوند.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید ۲ میلیون تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha