۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
 مشکلات معیشتی مردم با رشد اقتصادی و مهار تورم رفع می شود
مشاور وزیر اقتصاد:

مشکلات معیشتی مردم با رشد اقتصادی و مهار تورم رفع می شود

مشاور وزیر اقتصاد اعلام کرد: مشکلات معیشتی مردم با رشد اقتصادی، مهار تورم، رفع ناترازی عملیاتی دولت و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید، حل می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و عضو شورای عالی اصل ۴۴، درمورد بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های دانش بنیان گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری بحث رشد اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری راه حل اصلی حل مشکلات معیشتی مردم را رشد اقتصادی عنوان کردند، چون با رشد اقتصادی هم اشتغالزایی می‌شود و سقف درآمدی مردم بالاتر می‌رود و هم اینکه کسب و کارها رونق خواهند گرفت.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی در یکی دو سال گذشته در حد سه درصد و چهار درصد اعلام شده اظهار کرد: اگر همین روند را ادامه دهیم برای سال آینده رشد اقتصادی ۲ درصد پیش بینی می‌شود که رشد قابل قبولی نیست، چون ما سال‌هایی را هم رشد منفی داشتیم و برای رشد اقتصادی ۸ درصدی باید شاخص‌های اقتصادی کشور خیلی بیشتر از این‌ها رشد کنند.

فولادگر گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی از دو مسیر افزایش سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری می‌گذرد که ما در این دو حوزه هم موانع و چالش‌هایی داریم ضمن اینکه سرمایه گذاری‌هایمان هم عمدتاً از جنس داخلی است.

وی درمورد راهبردهای حل مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: مشکلات معیشتی مردم با رشد اقتصادی، مهار تورم، رفع ناترازی عملیاتی دولت و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید، حل می‌شود که همه این عوامل یک مجموعه به هم پیوسته هستند و باید در کنار هم اجرایی شوند.

مشاور وزیر اقتصاد با تأکید بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی گفت: جهت گیری و برنامه ریزی‌های تیم اقتصادی دولت باید به سمتی باشد که هدفگذاری‌ها به ویژه رشد اقتصادی و بهره وری و اصلاح ساختار بودجه دولت محقق شوند.

کد خبر: ۲۰۴٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha