۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
تحریم های غرب علیه روسیه، تناسب عرضه و تقاضا در بازار نفت را به هم خواهد زد
وزیر انرژی عربستان:

تحریم های غرب علیه روسیه، تناسب عرضه و تقاضا در بازار نفت را به هم خواهد زد

وزیر انرژی عربستان سعودی با انتقاد از تحریم های وضع شده علیه نفت و گاز روسیه، هشدار داد که این تحریم ها منجر به کاهش عرضه در بازارهای جهانی خواهد شد.

به گزارش بازار، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی، با انتقاد از تحریم های وضع شده از سوی غرب علیه روسیه هشدار داد که این تحریم ها می توانند منجر به بر هم خوردن تناسب عرضه و تقاضا در بازار نفت و گاز و در نتیجه، کاهش عرضه شود.

بر اساس این گزارش، وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود در ریاض مطرح می کرد، گفت: تمام آنچه از آن به عنوان تحریم ها یا کاهش سرمایه گذاری ها یاد می شود تنها به یک جا ختم خواهند شد و آن، کمبود منابع انرژی در همه بخش ها، آن هم در زمانی است که بیش از هر زمان دیگر به این منابع نیاز داریم.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش در حال کار بر روی پروژه صادرات گاز LPG به اوکراین بوده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی در خصوص درس هایی که بحران نفتی سال ۲۰۲۲ برای بازارهای جهانی به ارمغان آورد، گفت که این وقایع یک درس مهم در برداشت و آن لزوم اعتماد جهانی به اوپک پلاس و ساز و کار آن است.

وی در عین حال مدعی شد: ما گروهی از کشورها هستیم که سیاست های مرتبط با بازار نفت را تنظیم کرده و کاری با مسائل سیاسی جهانی نداریم.

لازم به ذکر است، کشورهای اوپک پلاس که متشکل از اعضای اوپک به علاوه روسیه است، ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت تا پایان سال جاری میلادی، عرضه نفت خود به بازارهای جهانی را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا از این طریق، به حفظ ثبات و ارزش نفت در بازار کمک نماید.

کد خبر: ۲۰۴٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha