۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
 پروژه گازرسانی رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی!

پروژه گازرسانی رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی!

منابع خبری گزارش دادند، در راستای تلاش‌ها برای عادی سازی روابط، ریاض، قاهره و تل آویو قصد انجام پروژه مشترک گازرسانی از رژیم صهیونیستی به خاک عربستان را دارند.

به گزارش بازار، روزنامه اقتصادی عبری زبان «گلوبس» فاش کرد که عربستان سعودی، مصر و رژیم صهیونیستی در حال مطالعه پروژه مشترکی برای تامین گاز برای عربستان سعودی هستند که تل آویو از میادین مدیترانه از طریق قاهره استخراج می‌کند.

این روزنامه عبری اعلام کرد که این پروژه شامل احداث خط لوله گازی است که از خلیج عقبه به عربستان سعودی کشیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار است این پروژه گازی نیازهای انرژی پروژه بلندپروازانه «محمد بن سلمان» با عنوان شهر نئوم و سایر پروژه‌های گردشگری در امتداد دریای سرخ و خلیج عقبه را پوشش دهد.

این گزارش افزوده است با وجود اینکه طرح مذکور در مراحل اولیه است، اما می‌تواند موجب گرمی روابط اقتصادی ریاض و تل آویو شود، به خصوص پس از اینکه خبرهایی از صدور مجوز برای گردشگران صهیونیست جهت ورود به دو جزیره «تیران» و «صنافیر» منتشر شده است.

روزنامه گلوبس نیز به تازگی در گزارشی نوشته بود که عربستان سعودی قصد دارد دو جزیره «تیران» و «صنافیر» که از مصر خریداری کرده است را تحویل گرفته و آن دو را به مرکز گردشگری تبدیل کند و هتل و کازینوهای متعدد بسازد و در این راستا پذیرای گردشگرانی از رژیم صهیونیستی باشد.

به نوشته گلوبس پذیرش گردشگران رژیم صهیونیستی در جزایر «تیران» و «صنافیر» نشان از تمایل دولت عربستان سعودی برای برداشتن گام‌هایی در جهت نزدیکی به رژیم صهیونیستی است.

پیش تر «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود که عربستان می‌داند (رژیم) اسرائیل شریک ریاض است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از اینکه بتواند کابینه‌اش را تشکیل دهد، در اظهارنظری درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی گفته بود که عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان نقطه پایانی بر درگیری اعراب و رژیم اشغالگر قدس است و صلح با عربستان سعودی به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد.

نتانیاهو اواخر آذر وعده داده بود، روابط رسمی با عربستان را دنبال خواهد کرد و از آمریکا خواست تعهد خود به عربستان را تقویت کند.

پیش تر عادل الجبیر وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد».

کد خبر: ۲۰۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha