۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
 چگونگی شفاف‌سازی درآمدهای شرکت‌های تابعه وزارت نفت

چگونگی شفاف‌سازی درآمدهای شرکت‌های تابعه وزارت نفت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، چگونگی شفاف‌سازی درآمدهای شرکت‌های تابعه وزارت نفت را تشریح کرد و گفت: به‌دلیل دولتی بودن این شرکت‌ها مجموعه‌های نظارتی به عملکرد آن‌ها ورود کرده و نظارت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا برخی از منابع وزارت نفت همچون درآمد حاصل از فروش اتان و lPG شرکت ملی گاز در لایحه بودجه سالانه آورده نمی‌شود و این شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد؟، گفت: بخشی در دولت وجود دارد به عنوان «شرکت» و باید پرسید شرکت گاز را به‌عنوان شرکت قبول داریم یا خیر؟ اگر قبول داریم باید بپذیریم؛ در لوایح بودجه به اعتبارات شرکت‌ها ورود نمی‌شود و صرفا بودجه‌های عمومی آورده می‌شوند اما شاید این سوال مطرح شود؛ این شرکت‌ها «دولتی» هستند بنابراین چگونه بودجه آن‌ها شفاف می‌شود؟ که باید در پاسخ به این سوال گفت؛ به دلیل دولتی بودن این شرکت‌ها «دیوان محاسبات کل کشور» و دیگر مجموعه‌های نظارتی به عملکرد بودجه‌ای آن‌ها ورود کرده و نظارت می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم آوردن برخی از بودجه‌های شرکت‌های وزارت نفت به معنای آنکه آن‌ها هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند نیست، توضیح داد: دیوان محاسبات از سال گذشته به گزارش عملکرد مجموعه‌های تابعه وزارت نفت ورود می‌کند و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌عنوان مثال سهم شرکت ملی نفت از فروش خارجی نفت و میعانات گازی ۱۴ و نیم درصد است و مشخص است این بودجه به چه نحوی هزینه می‌شود البته ممکن است این سوال مطرح شود؛ چرا این بودجه‌ها در منابع عمومی دولت دیده نمی‌شود؟، که باید گفت؛ اگر اینگونه باشد دولت باید خرج تمام این شرکت‌ها را بدهد.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha