۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
مقایسه آماری خودکفایی در بخش کشاورزی بعد از انقلاب

مقایسه آماری خودکفایی در بخش کشاورزی بعد از انقلاب

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: قبل از انقلاب، کل تولید محصولات کشاورزی‌ ۲۶ میلیون تن بود که بعداز انقلاب با تولید سالانه ۱۲۵ میلیون تن، ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: قبل از انقلاب، کل تولید محصولات کشاورزی، ‌ ۲۶ میلیون تن بودکه بعداز انقلاب حدود ۵ برابر افزایش یافته است.

مهاجر با مقایسه آماری از میزان تولیدات در بخش زاعت و کشاورزی، قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب ۱۴ میلیون تن در زراعت، ۲۶ میلیون تن در کل محصولات کشاورزی از جمله، لبنات، شیلات و باغبانی زارعت داشتیم. در حالیکه امروز میزان زراعت در کشور به ۱۲۵ میلیوتن تن رسیده است.

ورمزیاری کارشناس کشاورزی می‌گوید: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، سال ۱۳۴۱ با اجرای قانون اصلاحات اراضی، تولید کالاهای اساسی در کشور کاهش چشمگیری یافت. به طوریکه ۷۰ درصد نیازهای اساسی کشور از خارج تامین می‌شد.

ورمزیاری افزود: در سال ۱۳۴۱ حدود ۱۲۷ هزار تن، گندم وارد کشور می‌شد؛ که این میزان در سال ۱۳۵۴ به یک میلیون ۴۴۰ هزار تن افزایش یافت یعنی واردات به بیش از ۱۱ برابر رسید.

با روشنگری امام خمینی (ره) خودکفایی به عنوان یک ضرورت در اقتصاد کشور حاکم و برنامه ریزی برای کاهش وابستگی به ویژه در بخش کشاورزی انجام شد.

نیازی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: آخرین برآوردها نشان میدهد، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از هشت و نیم میلیون هکتار اراضی آبی کشور، مجهز به سیستم آبیاری نوین و هوشمند شدند.

ایمانی مدیر عامل بنیاد گندمکاران هم با اشاره به کسب رتبه‌های جهانی در تولید برخی از محصولات گفت: طبق آخرین گزارش فائو ایران جزء ۱۴ کشور تولید کننده گندم در جهان است.

بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت مکلف است حداقل ۹۰ درصد کالای اساسی و اقلام غذایی را در داخل تولید کند.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha