۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
سنگ پیش پای صادرات پارچه از اصفهان| چین و اندونزی گوی سبقت را ربودند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سنگ پیش پای صادرات پارچه از اصفهان| چین و اندونزی گوی سبقت را ربودند

اصفهان -تقی زاده؛ رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور در اصفهان واقع است اما مشکلات نمی گذارد که پارچه های تولید داخل به بازار رقابتی با چین و کره و اندونزی وارد شود.

حسن تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور در اصفهان واقع است و دو هزار واحد کارگاهی کوچک و متوسط در این حوزه فعالیت می کنند اما مشکلات نمی گذارد که پارچه های تولید داخل به بازار رقابتی با چین و کره و ژاپن و اندونزی وارد شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها تولید داخل ما ختم می شود به پارچه های مصرفی برای لباس های بیمارستانی و روپوش مدارس و در مابقی موارد وابسته به واردات یا پوشاک قاچاق هستیم.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان بیان کرد: همین موضوع، بازدهی این صنعت را به حداقل رسانده است و نساجی اصفهان را رو به کما برده است.

وی تاکید کرد: بالا و پایین رفتن تعرفه‌های واردات که منجر به وارد آمدن شوک به بنیان این صنعت ارزان شده است از جمله مهمترین علل این کاهش بازدهی در صنعت نساجی تلقی می‌شود که باعث شده است کارخانجات نتوانند آنچنان که باید به زنده نگه‌داشتن صنعت حساس پوشاک یاری برسانند.

تقی زاده گفت: این موضوعی است که بر حمایت‌های انجام شده یا وعده داده شده نیز مُهر بی رنگی می‌زند تا گسستن تار و پود پوسیده صنعت نساجی ایران در آینده‌ای که شاید چندان هم دور نباشد اجتناب ناپذیر شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha