۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
بی سر و سامانی در قیمت گذاری کالاهای بسته‌بندی
نائب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح کرد

بی سر و سامانی در قیمت گذاری کالاهای بسته‌بندی

حقیقت، نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هیچ نظارتی بر نحوه قیمت گذاری کالاهای بسته بندی نیست و مردم متضرر واقعی هستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، عبدالله حقیقت گفت: برای مثال قیمت حبوبات بسته بندی در یک فروشگاه زنجیره‌ای تخلف در قیمت گذاری را نشان می‌دهد.

وی گفت: نخود ۹۰۰ گرمی بسته بندی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورده است که قیمت یک کیلوی آن حدود ۲۳ هزار تومان می‌شود در صورتی که قیمت نخود فله‌ای هر کیلو ۱۱ هزار تومان است.

حقیقت افزود: حداکثر هزینه بسته بندی برای این کالا هزار تومان است، اما بین قیمت بسته بندی و فله‌ای حدود ۱۲ هزار تومان اختلاف مشاهد می‌کنیم.

حقیقت گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید به این موضوع ورود کند تا شرکت‌های بسته بندی هر طور که خودشان می‌خواهند، قیمت گذاری نکنند.

وی ادامه داد: البته برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم از کارخانه‌های بسته بندی می‌خواهند که قیمت درج شده روی کالا را بالاتر درج کنند تا بتوانند تخفیف‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی ارائه کنند در حالی که مردم شاید این کالاها را با ۳۰ درصد تخفیف هم بخرند، اما باز ضرر می‌کنند چرا که مردم تصور می‌کنند سازمانی بر این قیمت‌ها نظارت می‌کند.

نائب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: البته ما برخی نشان‌های تجاری بسته بندی را هم داریم که سالم کار می‌کنند و امورشان هم می‌گذرد. آقای حقیقت در بخش دیگر از سخنانش از نحوه ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتقاد کرد و گفت: هر گونه تخفیف و حراج باید مجوز داشته باشد و باید تخفیف‌ها واقعی باشد.

بازرس اتاق اصناف تهران هم که ما را در این گشت همراهی می‌کرد درحین بررسی قیمت درج شده روی حبوبات بسته بندی گفت: برای مثال در این فرشگاه لپه ۷۵۰ گرمی ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است که قیمت یک کیلوی آن حدود ۴۳ هزار تومان است، اما فله‌ای همین لپه حدود ۲۱ هزار تومان به فروش می‌رسد و این نشان می‌دهد که کالاهای بسته بندی را به هر قیمتی که می‌خواهند قیمت گذاری می‌کنند.

مریوان قادرپور از مردم خواست در خرید کالاهای بسته بندی هوشیار باشند و اگر تفاوت فاحشی بین قیمت بسته بندی و فله‌ای مشاهد می‌کنند، خریداری نکنند.

وی گفت: بسیاری از حراج‌ها و تخفیف‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقعی نیست و حتما باید از کارشناسان اتحادیه مجوز بگیرند، اما ما مثلا مشاهده می‌کنیم کالایی که ارزش واقعی اش مثلا ۱۰ هزار تومان است ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌کنند که حتی در این فروشگاه‌ها ۵۰ درصد هم تخفیف بدهند باز فروشگاه‌ها سود کردند و مردم متضرر شدند.

کد خبر: ۲۰٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha