۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تندباد به مزارع کلزا در گلستان خسارت زد/ کمبود کارشناس ارزیابی
دبیر خانه کشاورز گلستان:

تندباد به مزارع کلزا در گلستان خسارت زد/ کمبود کارشناس ارزیابی

گرگان- دبیر خانه کشاورزان استان گلستان گفت: وزش باد شدید در استان به مزارع کلزا آسیب زده و باعث ریزش محصول شده است.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزش باد شدید در استان به مزارع کلزا در استان خسارت وارد کرده و باعث ریزش محصول شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت از اراضی شمالی استان گزارش شده است، افزود: کشاورزان کلزاکار خسارت وارده به مزارع را سریع‌تر گزارش کنند.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان با بیان اینکه کشاورزان چندان به بیمه محصولات کشاورزی رغبتی نشان نمی‌دهند، ادامه داد: هزینه‌های تولید در استان بسیار بالاست و در آغاز فصل کشت، کشاورزان اهم و مهم کرده و ابتدا کود و بذر را تهیه می‌کنند و بیمه اولویت چندم کشاورز است.

وی به مشکلات موجود در پرداخت خسارت محصولات کشاورزی هم اشاره و بیان کرد: کشاورزان تجربه سنواتی خوبی از پرداخت خسارت از سوی بیمه‌ها ندارند و از این‌رو کمتر از بیمه کردن مزارع در برابر بلایای طبیعی استقبال می‌کنند.

ایمانی با بیان اینکه وزش باد شدید بخش قابل توجهی از محصول کلزاکاران گلستانی را آسیب زده و کشاورزان مجبور هستند با سرعت محصول را برداشت کنند، تصریح کرد: برآورد خسارت باد به مزارع کلزا در حال انجام است و در برخی از شهرستان‌ها با کمبود کارشناس برای ارزیابی مزارع مواجه هستیم.

کد خبر: ۲۰٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha