۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رشد ۲۲ درصدی صادرات غیر نفتی گلستان در سال جاری
مدیرکل صمت گلستان خبرداد؛

رشد ۲۲ درصدی صادرات غیر نفتی گلستان در سال جاری

گرگان- حسن زاه، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به صادرات غیر نفتی ۱۸۱ میلیون دلاری استان، گفت: این میزان به نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و با تزریق تسهیلات کم بهره بانکی ۳۶ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی گلستان به چرخه تولید برگشتند و ۱۳ واحد نیمه تعطیل که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می کردند، به تولیدی حداکثری رسیدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به این نکته که میزان صادرات غیر نفتی در گلستان ۱۸۱ میلیون دلار بوده، یادآورشد: این میزان به نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گفته حسن زاده، ۳۲ کشور مقصد صادراتی گلستان هستند که بیشترین کالای صادر شده به کشور های ترکمنستان، عراق، افغانستان و بلغارستان بوده است.

وی ادامه داد: لوله های آهنی، تخته فشرده، مواد شوینده و به صورت محدود، تره بار از کالاهای صادراتی استان به کشور های دیگر بوده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، در ده ماهه سال جاری ۱۱۵ بازرسی از سطح بازار انجام شده که نتیجه آن سه هزارو ۴۸۲ پرونده تخلف به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سهم صنعت، معدن و تجارت از اشتغال استان ۱۰ هزار شغل بوده، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال، ۸۹ درصد ایجاد اشتغال توسط اداره کل صمت در زمینه های مختلف انجام شده است.

حسن زاده افزود: در بخش معدن نیز ۶۵ فقره مجوز بهره برداری به ارزش سه هزار و ۴۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۸۵۰ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شده، اظهار کرد: از ابتدای سال ۸۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان با اشتغال هزار و ۳۷۹ نفر صادر شده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در صنایع غذایی گلستان وجود دارد، گفت: عدم تکمیل زنجیره ارزش صنایع غذایی مانع توسعه این بخش از صنعت شده که با تقویت زنجیره‌های ارزش آفرینی در صنایع غذایی استان با هدف شتاب بخشی به توسعه منطقه باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha