۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
نیازمند خرید ۵۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ برای ذخایر استراتژیک هستیم
در گفتگو با بازار؛

نیازمند خرید ۵۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ برای ذخایر استراتژیک هستیم

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: نیازمند آن هستیم که ۵۰ تا ۷۰ هزار تن مرغ برای ذخایر استراتژیک خریداری و جمع آوری کنیم.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که باید ۵۰ تا ۷۰ هزار تن ذخیره استراتژیک مرغ صورت گیرد، تامین این ذخیره را مستلزم اعتبارات کلان و ملی دانست و گفت: تشکل ها توان تامین چنین نقدینگی ندارند و نمی توانیم در شرایط ضروری آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه خرید مرغ مازاد از مرغداران از سوی تعاونی ها و تشکل های خصوصی نظیر اتحادیه مرغداران گفت: ما نمی توانیم در شرایط ضروری با گرفتن وام و تسهیلات از بانک ها، نقدینگی مورد نیاز برای تامین و خرید مرغ را فراهم کنیم.

وی گفت: اتحادیه و تشکل ها همچنین نمی تواند ضمانت های لازم برای دریافت تسهیلات و اعتبارات را تامین کنند از این رو دولت باید برای ذخیره سازی استراتژیک مرغ حمایت های لازم به عمل آورد.

حسن زاده یادآور شد: اعتبارات تخصیص در قالب بانک کشاورزی داده می شود اما تشکل ها توان لازم برای ارائه تضمین و تامین ضمانت ها را ندارند درحالی که دولت باید حمایت لازم و اعتماد به تشکل ها داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تصریح کرد: اصل موضوع واگذاری خرید مرغ مازاد از سوی مرغداران به نفع تولیدکننده است اما باید زیرساخت های مورد نیاز را فراهم تا بتوانیم تشکل ها را قوی کنیم.

مازندران با داشتن دو هزار و ۴۰۰ مرغداری سالانه ۱۱ درصد گوشت سفید کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۲۰۳٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha