۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
برای اجرای طرح الگوی کشت نیاز به ۱۳۲ همت اعتبار است
معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

برای اجرای طرح الگوی کشت نیاز به ۱۳۲ همت اعتبار است

بر اساس طرح الگوی کشت محصولات آب بر به فضای گلخانه ها و محصولات کم آب بر به فضای باز، منتقل می شود.

به گزارش بازار، شاهپور علایی مقدم معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری با رسانه‌های گروهی به مناسبت دهه مبارک فجر، گفت: اگر امروز توانسته ایم به تولید ۱۲۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی برسیم، ثمره ۳ مولفه تنوع اقلیم، تلاش و دانش بومی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار و انتقال و بکارگیری یافته‌های جدید تحقیقاتی است.

علایی مقدم با اشاره به افزایش توان کشاورزی در تولید و بهره برداری گفت: یکی از اولویت‌های امروز ما، افزایش عیار امنیت غذایی و رسیدن به اقتدار غذایی است که در حال حاضر برای هر نفر ایرانی ۱ و نیم تن در سال است.

علایی مقدم با اشاره به اجرایی شدن طرح الگوی کشت پس از سال‌ها انتظار گفت: بر اساس این طرح باید ۱۵ محصول اصلاح الگوی کشت شوند، کشت محصولات آب بر به فضای گلخانه‌ها و محصولات کم آب بر به فضای باز، منتقل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرایی شدن و تحقق طرح الگوی کشت، نیاز به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار است، گفت: از این میزان ۷۰ همت به بخش کمک‌ها و مشوق‌های اجرایی و ۶۰ همت به پرداخت تسهیلات کم بهره، اختصاص خواهد یافت.

علایی مقدم افزود: با اجرای طرح الگوی کشت، ضریب وابستگی به گندم به ۱۵ درصد، جو به ۲۰ درصد، ذرت دانه‌ای به ۱۰ تا ۲۰ درصد و در دانه‌های روغنی به ۵۵ درصد خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح الگوی کشت را، راهکار کاهش ضایعات ۳۰ تا ۴۰ درصدی محصولات کشاورزی دانست.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha