۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در گیلان بهره‌برداری می‌شود
استاندار گیلان:

یک هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در گیلان بهره‌برداری می‌شود

رشت- استاندار گیلان: همزمان با دهه مبارک فجر، یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف استان بهره برداری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به پروژه‌های مورد بهره برداری دهه فجر امسال با شعار ایران استوار، ۴۴ سال افتخار در گیلان، افزود: برای بهره برداری از این تعداد پروژه، چهار هزارو ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی، این پروژه‌ها را شامل طرح‌های عمرانی، پروژه های شهرداری ها، صنعت، کشاورزی، آب و مسکن عنوان و بیان کرد: در تلاشیم منویات مقام معظم رهبری و برنامه های راهبردی انقلاب را در دولت سیزدهم جامه عمل بپوشانیم.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدارک دیده شده در استان اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۱۰۹ پروژه قابل بهره برداری در استان ۹۶۳ پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی از جمله آب، راه‌های روستایی، آسفالت و مسکن است.

عباسی از افتتاح ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و ۶۴ واحد مسکن مددجویی بهزیستی طی دهه فجر در استان نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار تاکنون ۹۵ درصد اشتغال تعهد شده گیلان در دولت سیزدهم محقق شده است، تصریح کرد: اهتمام بر آن است ۱۰۰ درصد اشتغال تعهد شده استان را برای امسال محقق کنیم.

استاندار گیلان همچنین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از پروژه های شهری آماده افتتاح دهه فجر را مربوط به شهرداری ها خواند و گفت: این پروژه ها در راستای حل مشکلات مردم و ارتقای سطح خدمات شهری انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های قابل افتتاح مربوط به بخش کشاورزی عموما شبکه های آبیاری است، گفت: بیشتر آنها مرتبط با اجرای الگوی کشت در بخش شالیزارها، شبکه های آبیاری، اصلاح الگوی برنج کاری، فندق، گل گاو زبان و سایر محصولات همچون بادام زمینی، محصولات باغی، آبزی پروری چون ماهیان خاویاری، سردآبی و گرمآبی است که در این زمینه سرمایه گذاری و اشتغال خوبی هم ایجاد شده است.

استاندار گیلان با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس محترم جمهوری گفت: تمام توان مان را گذاشتیم تا تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارانی هم وارد بخش های مختلف توسعه ای و زیرساختی شده اند گفت: در بخش زیر ساخت هم اقدامات خوبی در حال انجام است.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha