۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

مهاجرت به کانادا از طرق مختلفی انجام می‌گیرد. یکی از این روش‌ها خرید بیزینس در کانادا است.

به گزارش بازار، مهاجرت به کانادا از طرق مختلفی انجام می‌گیرد. یکی از این روش‌ها خرید بیزینس در کانادا است. در واقع یکی از روش‌هایی مهاجرت به کانادا است، داشتن عنوان سرمایه‌گذار یا کارآفرین خارجی است. یعنی شما با خرید یک تجارت که در کانادا کاربرد دارد می‌توانید تحت عنوان کارآفرین به این کشور مهاجرت کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

شرایط و مراحل خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا کار چندان راحتی نیست. اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست. در واقع اگر به یک سری نکات کلیدی توجه کنید می‌توانید به هدف خود برسید. تجارتی که شما قصد خرید آن را دارید باید دارای شرایطی باشد. یکی از این شرایط این است که الزاماتی که توسط مسئولین مهاجرتی در کانادا تعیین شده‌اند را داشته باشد. همچنین این تجارت باید با مهارت‌ها، تجارب و اهداف مالی شما تطابق داشته باشد. برای رسیدن به هدف شما باید مراحلی را طی کنید. در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این مراحل می‌پردازیم.

  • مرحله اول خرید بیزینس در کانادا

در اولین قدم برای خرید بیزینس در کانادا تمرکز شما باید بر روی شغل‌هایی باشد که برای کشور کانادا سودآور هستند. در واقع شما باید به مقامات مهاجرتی کانادا نشان دهید که فعالیت‌های تجاری شما قرار است در کانادا منافع اقتصادی خوبی را رقم بزند. یعنی حضور شما در کانادا باید برای این کشور منافع خوبی را به همراه داشته باشد.

برای این کار شما چند راه پیش رو دارید. اول اینکه می‌توانید تجارتی را خریداری کنید که مربوط به صنایع یا بخش‌های اقتصادی مهم و کلیدی در کانادا باشد. یا اینکه تجارتی که خریداری می‌نمایید باید سود زیاد و قابل توجهی به همراه داشته باشد. راه سوم این است که در یکی از تجارت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و از این طریق برای کانادایی‌ها فرصت شغلی ایجاد کنید.

  • مرحله دوم خرید بیزینس در کانادا

در مرحله دوم برای خرید بیزینس در کانادا شما باید کسب و کار خود را جستجو کنید. این جستجو معمولاً از طریق اینترنت انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف معتبر، کسب و کار خود را بیابید. در واقع سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که مشاغل مختلف در آن‌ها لیست شده‌اند. جستجوی شما می‌تواند بر اساس استان یا شهر مورد نظرتان باشد.

البته باید دقت داشته باشید که از طریق سایت‌های معتبر این کار را انجام دهید. زیرا در این بین افراد زیادی هم هستند که قصد سوء استفاده را دارند. سایت‌هایی مانند BuyAndsellBusiness.com و Realtor Canadian از جمله سایت‌های معتبر در این زمینه هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما می‌خواهید یک تجارت سودآور را خریداری نمایید، احتمال اینکه مبلغی کمتر از ۲۵۰ هزار دلار پیدا کنید بسیار پایین است. در این صورت احتمالاً طرف مقابل شما چندان قابل اعتماد نیست.

روش دیگر این است که شما با یک کارگزار تجاری مشورت نمایید. کارگزاران تجاری افراد متخصصی هستند که می‌توانند شما را در یافتن مشاغل موردنظرتان یاری کنند. وقتی شغل موردنظر خود را یافتید، باید با صاحبان آن مشاغل تماس بگیرید. این تماس می‌تواند مستقیما توسط خودتان و یا توسط کارگزاری انجام گیرد. در این تماس شما باید اظهارنامه مالیاتی و همچنین تمام پرونده‌های سال جاری را در زمینه انواع مالیات‌ها درخواست کنید.

این موضوع به این دلیل است که شما وقتی به اسناد آن شرکت مراجعه می‌کنید تا حدی می‌توانید به فروش ناخالص آن دست یافته و سودآوری آن را بررسی کنید. در واقع شما با مقایسه کسب و کارها از نظر درآمد و سود می‌توانید به انتخاب بهتری برای خود برسید. یک راهکار خوب برای این موضوع این است که شما با صاحبان این مشاغل گفتگو کنید. شما در این گفتگو باید مسائلی را مطرح کرده و از آن‌ها سر در بیاورید.

شما باید بدانید آن فرد چرا قصد فروش شغل خود را دارد. همچنین درباره مشتریان، حجم فروش و تمامی مواردی که مهم هستند باید مطلع شوید. بهترین کار این است که شغلی را که شما انتخاب می‌کنید دارای یک سری معیارهای مهم باشد. معیارهایی نظیر فعال و عملیاتی بودن، داشتن حداقل دو کارمند، حداقل ۳ سال سابقه فعالیت، کسب درآمد کافی به میزان حداقل ۳۰۰ هزار دلار، تطابق با مهارت‌ها، تجارب و پتانسیل‌های شما.

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

  • مرحله سوم خرید بیزینس در کانادا

مرحله سوم خرید بیزینس در کانادا، تحقیقات ثانویه در مورد شغل انتخابی است. در واقع شما باید تعدادی متخصص حرفه‌ای را استخدام کنید تا از تمامی زیر و بم آن تجارت سر در بیاورند. پرونده‌های ورشکستگی، بدهی و یا هر مسئله دیگری که شرکت دارد باید توسط این افراد کشف شوند.

سخن پایانی

خرید بیزینس در کانادا یک روش برای مهاجرت به کانادا است. اگر این کار به صورت اصولی انجام گیرد، می‌تواند موفقیت شما را در کانادا تضمین نماید. همانطور که پیش‌تر گفتیم، برای دستیابی به یک بیزینس، در مراحل آخر باید یک تیم حرفه‌ای را برای تحقیقات انتخاب کنید. هر چند از همان ابتدای امر بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید. زیرا مشورت اولیه موجب می‌شود که از همان ابتدای کار، مسیرها را درست رفته و خشت‌های اولیه را درست بنا کنید. دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی شما را در انتخاب مسیر درست یاری کرده و بایدها و نبایدهای طول مسیر را به شما آموزش می‌دهد.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha