۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کیفی نبودن شن و ماسه و مصالح ساختمانی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کیفی نبودن شن و ماسه و مصالح ساختمانی در مازندران

ساری- مرتضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: کیفیت مصالح شن و ماسه در استان استاندارد نیست و نظارت بر فرایند تولید آن ضعیف است.

سید مجتبی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره کیفیت شن و ماسه و مواد معدنی مورد کاربرد در مصالح ساختمانی اظهار داشت: به عنوان نمونه بتن یکی از مهمترین مصالح به شمار می رود در حالی سازمان استاندارد به دانه بندی توجه دارد.

وی با تاکید براین که کیفیت بتن و شن و ماسه مسئله بسیار مهمی محسوب می‌شود، گفت: این درحالی که در معادن شن و ماسه کیفیت مورد بررسی و پایش قرار نمی‌گیرد و دانه بندی آن متفاوت است.

وی افزود: شن و ماسه تولید از نظر جنس و زمین شناسی متفاوت هستند، افزود: بی توجهی به کیفیت شن و ماسه در مقاوم سازی سازه و زمین لرزه های احتمالی تاثیر بسزایی دارد.

مرتضوی با اشاره به وجود مسئولان فنی در معادن شن و ماسه گفت: اکنون مسئولان فنی حقوق خود را از بهره برداران دریافت می کنند و این رویه سبب شده تا نتوانند نظارت کافی و کاملی داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران یادآور شد: منظور از سازه ها علاوه بر ساختمان ها، سدها و پل ها هستند و باید مصالح باکیفیتی در آن ها به کار گرفته شود.

وی در پاسخ به اینکه چنددرصد مصالح شن و ماسه معادن استان باکیفیت است، گفت: استانداردی در این زمینه وجود ندارد و هنوز کار تخصصی و کارشناسی در این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha