۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردتومانی ستاد اجرایی در حوزه جهش تولید گندم در کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردتومانی ستاد اجرایی در حوزه جهش تولید گندم در کردستان

سنندج - اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه جهش تولید گندم در دیمزارهای این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، پیمان اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی به اجرایی کردن طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه ستاد اجرایی در استان کردستان سرمایه گذاری خوبی در راستای جهش تولید گندم در دیم زارهای کردستان انجام داده و این اقدام نتایج خوبی در دو بخش کمی و کیفی داشته است.

وی با اشاره به ارتقاء و رشد کمی و کیفی تولید گندم در استان کردستان به دنبال این سرمایه گذاری، افزود: خوشبختانه علیرغم وضعیت نه چندان خوب بارشی در سال گذشته، ولی میزان برداشت گندم در کردستان افزایش پیدا کرده که این افزایش برداشت به دنبال اجرایی کردن طرح جهش تولید بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن تقدیر از خدمات ستاد اجرایی در راستای حمایت از طرح جهش تولید، بیان کرد: خوشبختانه ستاد اجرایی در طول یک سال اخیر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه جهش تولید با اولویت کشت گندم در دیمزارهای استان سرمایه گذاری کرده است و به دنبال این سرمایه گذاری ما شاهد رشد کمی و کیفی تولید این محصول هستیم.

وی با اشاره به محورهای سرمایه گذاری ستاد اجرایی در راستای جهش تولید گندم، گفت: این سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله حمایت از مکانیزه کردن کشت و برداشت محصول گندم با ارائه تسهیلات چهار درصدی به کشاورزان متقاضی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش های ترویجی به کشاورزان، خرید بذر مناسب و در اختیار قراردادن آن به کشاورزان و ... بوده است.

اسکندری ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته در استان کردستان در مجموع ۵۹۱ هزار هکتار از اراضی دیم گندم این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و امیدواریم که در سال جاری نیز این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

وی به برداشت ۸۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برداشت این میزان محصول در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش خوبی مواجه شده بود و به همین دلیل بالغ بر ۶۴۰ هزار تن از محصول برداشت شده توسط دولت خریداری شد.

اسکندری به رشد ۶۰ درصدی در کیفیت گندم دیم زارهای استان کردستان اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های معاونت غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همچنین اعلام کارخانجات تولید آرد، کیفیت گندم کردستان در مقایسه با سال قبل با رشد ویژه ای مواجه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری ستاد اجرایی در حوزه جهش تولید در بخش گندم، افزود: سال گذشته بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است و رونق این بخش باعث ارتقاء شاخص های اقتصادی و همچنین تامین معیشت بخش زیادی از مردم استان کردستان می شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha