۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳ سال در صورت تامین منابع
وزیر نیرو مطرح کرد

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳ سال در صورت تامین منابع

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصد طرح جهاد آبرسانی گفت: در صورت تامین منابع مالی طی دو سال آینده تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد آب رسانی به ۱۰ هزار روستا که جمعیتی بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر دارند، خواهیم بود.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان امروز (سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ) پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز در کمیسیون عمران، برای تبین احکام و ردیف‌های بخش آب در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد؛ در لایحه بودجه سال آتی حدود ۱۶ درصد رشد اعتبارات نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده که امیدواریم تصویب شود.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز نقطه نظراتی داشتند که متناسب با ظرفیت‌های موجود در بودجه و ظرفیت‌های مالی که امکان تجهیز آن وجود دارد، در سال آینده به روند اجرایی پروژه سرعت بیشتری خواهیم داد.

محرابیان در ادامه به پروژه های در دست اجرا از جمله در بالادست مهار آبهای سطحی، ساخت سدها کانال‌ها، شبکه‌های آبیاری، خطوط انتقال آب و همچنین تصفیه‌خانه ها و شبکه‌های توزیع آب در سطح شهرها و روستاها و طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: در طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب ۱۰ هزار روستا هدف گذاری شده است. این طرح تا امروز بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته به نحوی که در تمام استان‌ها پروژه های متعدد در حال اجرا داریم.

وزیر نیرو دولت سیزدهم با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳ سال خاطرنشان کرد: هم اکنون در ماه یازدهم شروع طرح هستیم که حدود ۳۰ درصد و متناسب با برنامه پیشرفت داشتیم. اگر بتوانیم تامین مالی را متناسب با ۱۰ هزار روستا طی دو سال آینده داشته باشیم ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد آب رسانی به این تعداد روستا که جمعیتی بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر دارند، خواهیم بود.

کد خبر: ۲۰۳٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha