۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
نگرانی بزرگ بخش خصوصی تامین هزینه تولید است
یک بازرگان گلستانی:

نگرانی بزرگ بخش خصوصی تامین هزینه تولید است

گرگان- بوستان بان، بازرگان گلستانی گفت: تامین هزینه های تولید به یک نگرانی بزرگ برای بخش خصوصی تبدیل شده است.

فریده بوستانبان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: فرآیندهای پیچیده اداری و هزینه های سنگینی که دولت بر دوش تولیدکنندگان قرارداده مانع فعالیت واحد های تولیدی با حداکثر ظرفیت است.

این بازرگان گلستانی افزود: در گذشته امکانات مورد نیاز آن زمان برای فعالیت اقتصادی فراهم بود و تجار دغدغه کمتری نسبت به این روزها داشتند.

به گفته وی، به رغم توسعه روز افزون تجارت در دنیا و به تبع آن کشور، هنوز فضای حمایتی از بخش خصوصی با وجود افزایش تجار و بازرگانان بیشتر نشده و حتی در برخی مواقع این پشتیبانی کمتر شده و گاهی به مانع تراشی هم تبدیل شده است.

بوستانبان یادآورشد: در ادوار گذشته حاشیه سود تولیدکنندگان و بازرگانان به مراتب بیشتر بود و درست به همین خاطر است که امروزه کمتر سرمایه گذاری حاضر به ورود به عرصه تولید می شود.

وی با بیان اینکه تامین هزینه های تولید به یک نگرانی بزرگ برای بخش خصوصی تبدیل شده، اضافه کرد: هزینه هایی از قبیل بیمه تامین اجتماعی، مالیات، بالا بودن بهره وام های دریافتی و پروسه پیچیده دریافت مجوزها، موانع بزرگی برای تولیدکننده است.

بوستانبان ادامه داد: به دلیل وجود سیاست های نادرست از سوی دولت در حال حاضر رقابت در بازار بسیار کمرنگ شده که درنتیجه این روند منجر به کاهش میزان تولید شده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی با هدف حمایت از تولیدکننده و بازرگان تشکیل شده، خاطرنشان کرد: با گذشت سالها از تاسیس اتاق بازرگانی، این تشکل هیچگاه نقش حمایتی خود را از دست نداده و همیشه به عنوان پشتیبان، تولیدکننده و بازرگانان را حمایت بوده است.

این بازرگان گلستانی با اشاره به این نکته که پتانسیل های تولید در گلستان افزایش یافته، اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های استان سرانه درآمدی استان افزایش نیافته و باید با حمایت از تولیدکننده این مشکل را رفع کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha