۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
ریزش نرخ دلار استرالیا به دلار آمریکا| اصلاح قیمت به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش نرخ دلار استرالیا به دلار آمریکا| اصلاح قیمت به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت

ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا با افزایش شاخص دلار آمریکا به کانال ۱۰۲ عقب نشینی کرده و به نظر می رسد این اصلاح نرخ همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار؛ ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا عقب نشینی کرد و کاتالیزورهای اصلی تعیین کننده آن، انتشار داده های مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در خصوص تعیین حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) و البته نرخ بهره بانکی برای سال جاری میلادی بوده است.

نرخ جفت ارز AUD/USD روز سه‌شنبه روی ۰.۷۰۴۳ معامله قرار دارد که چند نقطه پایین‌تر از بالاترین سطح سال ۰.۷۱۴۲ بوده است.

تحلیل نمودار چهار ساعته دلار استرالیا/دلار آمریکا

ریزش نرخ دلار استرالیا به دلار آمریکا| اصلاح قیمت به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می شود، ارزش جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا با بازگشت شاخص دلار آمریکا (DXY) به ۱۰۲ دلار، اندکی کاهش یافت. این بازگشت دلار عمدتاً به این دلیل است که سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو با وجود کاهش تورم در شش ماه متوالی گذشته، به روند افزایش نرخ بهره بانکی خود ادامه دهد.

نرخ این جفت ارز در حال حاضر به زیر خط وسط کانال رگرسیون صعودی در ۰.۷۱۰۶ حرکت کرده و همچنین با افت نرخ برابری به زیر سطح روانی ۰.۷۱۰۰ و حمایت مهم آن در ۰.۷۰۶۷ (بالاترین سطح ۸ ژانویه) کاهش یافته است.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) که از نزدیک به سطح خرید اشباع روی ۷۰ به ۴۱ عقب نشینی کرده است. به طور مشابه، میانگین شاخص جهت دار (ADX) به حدود ۲۰ کاهش یافته است.

بنابراین، نرخ جفت ارز مذکور احتمالاً اندکی بیشتر کاهش یافته و قسمت پایینی کانال رگرسیون روی ۰.۷۰۲۵ را مجددا آزمایش خواهد کرد و سپس به سمت ۰.۷۱۲۵ باز خواهد گشت. با این حال، ادامه روند نزولی به سمت کف کانال صعودی به معنای برتری فروشندگان است که سطح حمایت کلیدی بعدی را روی ۰.۶۸۹۴ قرار خواهد داد.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha