۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
خدمات پس از فروش و تامین قطعات؛ دو مشکل عمده مردم با خودروسازان
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد

خدمات پس از فروش و تامین قطعات؛ دو مشکل عمده مردم با خودروسازان

محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به نتیجه تحقیق وتفحص ازخودروسازی گفت: نبودخدمات پس ازفروش و عدم تأمین قطعات توسط قطعه سازان سرفصل شکایات مردم ازصنعت خودروست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، داوود محمدی با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: این گزارش مرتبط به شکایت هایی بود که به کمیسیون اصل ۹۰ به وسیله افراد حقیقی و افراد حقوقی وارد شده بود. در این تحقیق و تفحص، به صورت اجمالی مشکلات، آسیب ها و چالش های مرتبط با صنعت خودرو را در نوبت بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه خودروسازی همواره جزء صنایع مادر و استراتژیک بوده، عنوان کرد: خودروسازی به عنوان دومین شاخص اقتصاد ملی پس از صنعت نفت و گاز مورد توجه است. با توجه به جایگاه و اهمیت صنعت خودروسازی، مباحثی که در مورد کیفیت و ایمنی خودروها و آلایندگی آن‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد، اهمیت زیادی داشت و به همین جهت با جدیت آن‌ها را مورد پیگیری قرار دادیم. این کمیسیون پس از تحقیقات زیاد، گزارشی را آماده و در اختیار مجلس قرار داد و در صحن علنی مجلس نیز توضیحات در این زمینه ارائه شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به تعهدات خودروسازان در قبال مردم اشاره کرد و گفت: خودروسازان متعهد شده بودند در پیش فروش خودروها به موقع عمل کنند که باز هم شاهد هستیم به تعهدات خود عمل نکردند و چندین ماه ارائه خودرو به مردم را چندین ماه به عقب انداختند.

وی با اظهار به اینکه پیش فروش خودروها مازاد با مجوزهای اخذ شده صورت گرفته و ضوابط لازم نیز در پیش فروش ها رعایت نشده بود، افزود: پیش فروش های سببی توسط خودروسازان مشکلاتی را ایجاد کرد که در کنار ایرادات قراردادهای پیش فروش، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم و خریداران شد.

داوود محمدی درباره دیگر تخلفات خودروسازان گفت: مجهول بودن معامله و نبود خدمات پس از فروش و همچنین عدم تأمین قطعات توسط برخی شرکت های قطعه سازی از جمله دیگر شکایات مردمی در حوزه صنعت خودرو بود.

کد خبر: ۲۰٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha