۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
حضور ایران در قاره آفریقا می تواند خنثی کننده تحریم ها باشد
عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

حضور ایران در قاره آفریقا می تواند خنثی کننده تحریم ها باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: حضور ایران در قاره آفریقا و توسعه همکاری با این کشورها می تواند خنثی کننده تحریم ها و محدودیت های ظالمانه غربی ها خصوصا ایالات متحده آمریکا باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت توسعه روابط مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند تامین منافع مشترک در عرصه سیاست خارجی می تواند به توسعه و تعمیق همکاری ها در حوزه های تجاری، اقتصادی، صنعتی، علمی و غیره کمک کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه کشورهای آفریقایی همواره تحت سیطره استعمارگری غربی ها بوده و اکنون دارای استقلال نظر هستند، اظهار کرد: با توجه به این ویژگی می توان اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و آزادی‌خواه می تواند شریک خوبی در عرصه های مختلف بشمار رود.

وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی در حوزه های زیرساختی، بهداشت و درمان، صنعت و غیره دچار چالش و نیازمندی های مختلفی هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران دارای نیروی کار نخبه و تحصیل کرده در این حوزه ها بوده و می تواند پروژه های مختلفی را در آفریقا اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسلمان بودن بسیاری از کشورهای آفریقایی یکی از ویژگی های مهم برای افزایش سطح مناسبات دوجانبه و چندجانبه محسوب می شود، افزود: همچنین باید اذعان کرد دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند به کمک دستگاه سیاست خارجی کشورمان بیاید و مسیر همکاری های مشترک را تسهیل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد حضور ایران در قاره آفریقا و توسعه همکاری با این کشورها می تواند خنثی کننده تحریم ها و محدودیت های ظالمانه غربی ها خصوصا ایالات متحده آمریکا باشد زیرا کاخ سفید در سیاست های اخیر خود همواره درصدد دامن زدن به دسیسه ایران هراسی است.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha