۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
 تدوین برنامه مدون برای اکتشاف ذخایر سنگ آهن
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد

تدوین برنامه مدون برای اکتشاف ذخایر سنگ آهن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت: با سرمایه گذاری مناسب برنامه مدونی برای اکتشاف ذخایر سنگ آهن تدوین کنیم.

به گزارش بازار، اردشیر سعدمحمدی افزود: اگر در این برهه از زمان، از تکنولوژی روز دنیا و دانش فنی لازم استفاده نکنیم به لحاظ اقتصادی به مسائلی برخورد خواهیم کرد که شاید برای حل آن دچار تنش شویم.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری گفت: در آهن اسفنجی بیش از ۱۰۵ یورو و در فولاد بیش از ۲۱۰ یورو به ازای هر تن سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به بحث سرمایه گذاری ها اشاره کرد و افزود: نیاز است که برنامه مدونی برای اکتشاف ذخایر سنگ آهن تدوین کنیم و حتی نیم نگاهی به کشورهای اطراف برای سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن در کشور ما موجود است گفت : امروز میزان سرمایه گذاری کشور در بخش فولاد نزدیک به ۴۹ میلیون تن و ظرفیت ایجاد شده نزدیک به ۷۵ میلیون تن فولاد است که در واقع چیزی بالاتر از ۵۵ میلیون تن مطرح است.

سعدمحمدی ادامه داد : باتوجه به مشکلات کنونی برق و گاز اگر فرض کنیم ۱۰ درصد ظرفیت قابلیت تولید داشته باشد، مهم‌ترین برنامه برای کشور، اکتشاف سنگ آهن است، چون ذخیره موجود بیش از ۱۲ تا ۱۵ سال آینده را کفاف نخواهد داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) افزود: میزان بهره وری کارخانه‌های روز دنیا در بخش کنسانتره با شرایط فعلی ما، حتی در بهترین معادن کشور، فاصله زیادی دارد.

وی به با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۰ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن جهان است گفت : حدود ۲.۵ میلیارد تن سنگ آهن استخراجی سالانه دنیاست و ۴ کشور به عنوان سرگروه استخراج سنگ آهن در دنیا مطرح هستند که استرالیا در سال گذشته ۹۰۰ میلیون تن، برزیل ۳۸۰ میلیون تن، چین ۳۶۰ میلیون تن و هندوستان ۲۴۰ میلیون تن سنگ آهن استخراج داشته اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت : ما در بخش سنگ آهن با هماهنگی‌های بخش خصوصی و وزارت صمت می‌توانیم میزگردهایی برای تدوین برنامه‌های هدفمند تشکیل داده و برای رسیدن به آن برنامه‌ها استراتژی‌های مناسب را در دستور کار قرار دهیم تا پایش آن باهمکاری سیستم‌های نظارتی شکل بگیرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha