۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کاهش ۰.۳ درصدی پیش بینی رشد اقتصادی کره جنوبی در سال ۲۰۲۳
صندوق بین الملل پول اعلام کرد؛

کاهش ۰.۳ درصدی پیش بینی رشد اقتصادی کره جنوبی در سال ۲۰۲۳

با کاهش چشم انداز مثبت اقتصاد کره جنوبی، صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیر خود تخمین های مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور برای سال ۲۰۲۳ را از ۲ درصد به ۱.۷ درصد کاهش داد. 

به گزارش بازار؛ با کاهش چشم انداز مثبت اقتصاد کره جنوبی، صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیر خود تخمین های مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور برای سال ۲۰۲۳ را از ۲ درصد به ۱.۷ درصد کاهش داد.

گفته می شود عمده دلایل کاهش چشم انداز مثبت اقتصادی کشورهای صنعتی به دلیل دو موضوع مهم یعنی بحران انرژی و همچنین ادامه و تشدید جنگ اوکراین بوده که رونق تجارت جهانی برای سال جاری را زیر سوال برده است.

اما به گفته وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، صندوق بین المللی پول مبنای تعدیل چشم انداز خود برای کره جنوبی را مشخص نکرده است. در مقابل، این سازمان مستقر در واشنگتن با اشاره به بازگشایی اقتصاد چین و افزایش سرمایه گذاری در آمریکا و اروپا، پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی در سال جاری با ۰.۲ درصد افزایش به ۲.۹ درصد افزایش داده است.

لازم به ذکر است، بازنگری نزولی صندوق بین المللی پول برای اقتصاد کره جنوبی نسبت به پیش بینی قبلی ۲ درصدی که در اکتبر انجام شده بود، ۰.۳ واحد درصد کاهش داشته است. صندوق بین المللی پول همچنین تخمین رشد اقتصادی سال آینده چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را از پیش بینی قبلی ۲.۷ درصدی خود به ۲.۶ درصد کاهش داده است.

کد خبر: ۲۰۳٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha