۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد/ کشاورزی مدرن راه توسعه اقتصاد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد/ کشاورزی مدرن راه توسعه اقتصاد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه این استان ۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، گفت: طی سه سال گذشته و در راستای حرکت به سمت کشاورزی مدرن ۲۴ محصول پایش‌شده کشاورزی در برنامه الگوی کشت قرار گرفته است.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که این امر نشان می دهد این استان می تواند محصولات کشاورزی خوبی را تولید و به اقتصاد استان کمک شایانی کند، بیان کرد: کشاورزی مدرن راه توسعه اقتصاد است.

وی افزود: طی سه سال گذشته و در راستای حرکت به سمت کشاورزی مدرن ۲۴ محصول پایش‌شده کشاورزی در سمنان در برنامه الگوی کشت استان قرار گرفته تا بتوانیم ارتقای کیفی محصولات را شاهد باشیم.

ارتقای تولیدات کم آب بر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه تدوین الگوی کشت از ابتدای سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته و نتایج خوبی نیز در این زمینه به دست آمده است، بیان کرد: کشت محصولات کم آب بر در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم بدون افزایش سطح کشت، شاهد رشد تولیدات باشیم.

میرعماد بیان کرد: در پایشی که طی سه سال اخیر انجام شده، ۱۱ محصول زراعی و ۱۱ محصول باغی در الگوی کشت استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از وسعت محصولات پرآب‌بر در استان سمنان کاسته می شود، بیان کرد: باید بتوانیم تا با کمک گرفتن از کشاورزی مدرن میزان آب مصرفی را کاهش و تولیدات را ارتقاء دهیم.

کد خبر: ۲۰٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha