۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
ترانزیت فرآورده‌های نفتی از طریق شبکه ریلی شمال - جنوب کشور کلید خورد
نماینده مردم بندرعباس در مجلس خبر داد

ترانزیت فرآورده‌های نفتی از طریق شبکه ریلی شمال - جنوب کشور کلید خورد

ترانزیت فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی و لجستیکی شرکت ملی گاز، سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از مبدأ آسیای میانه از طریق شبکه ریلی شمال - جنوب کشور کلید خورد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، در دیدار دوستی استاندار هرمزگان و احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز، ترانزیت فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی و لجستیکی شرکت ملی گاز، سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از مبدأ آسیای میانه از طریق شبکه ریلی شمال - جنوب کشور (سرخس خراسان- بندر نفتی شهید رجایی بندرعباس) کلید خورد.

احمدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در این باره، توضیح داد: ترانزیت نفتای آسیای میانه از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار با ظرفیت اولیه٣٠٠ هزار متریک تن در سال عملیاتی شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این عملیات با بیش از ٦٠٠ واگن آسیای میانه از مرز ورودی سرخس و از طریق شبکه ریلی کشور صورت می‌پذیرد.

به گفته وی این تصمیم علاوه‌بر گشایش مسیر جدید ترانزیتی ارزآوری قابل توجهی برای کشور بدنبال خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: سایت تخلیه ریلی و مخازن ذخیره خونسرخ که ۷ سال بلااستفاده بوده است با این اقدام در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و با عملیاتی شدن این مسیر ترانزیتی ضریب اشغال بندر نفتی خلیج فارس بندر شهید رجایی مضاعف می‌شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha