۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
آب بر بودن باغ شهرها چندین برابر اراضی زراعی
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی اعلام کرد

آب بر بودن باغ شهرها چندین برابر اراضی زراعی

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور گفت: ایجاد باغ شهر نه تنها مصرف آب را کاهش نمی دهد که باغ شهرها چندین برابر اراضی زراعی آب بر هستند.

به گزارش بازار، اصغر رفیعی افزود: ایجاد باغ شهر را برخی افراد مطرح می‌کنند که صاحب نفوذ در بعضی نهادها هستند.

وی ادامه داد: این افراد ادعا دارند به اراضی که کم آب هستند اجازه داده شود تا تبدیل به باغ شهر شوند، این در حالی است که باغ شهرها چندین برابر اراضی زراعی آب بر هستند، مثلاً مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی درباره ۸۶ هزار هکتار اراضی اطراف شهر مشهد عنوان کرده این باغ شهرها که از زراعت به باغ و باغ شهرها تبدیل شده اند ۴ تا ۶ برابر افزایش مصرف آب داشته اند.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت موضوع، تاکید کرد: افرادی که مبادرت به ساخت باغ شهر می‌کنند درون آن استخر هم می‌سازند، ساخت استخر چه میزان مصرف آب را افزایش می‌دهد؟.

رفیعی اضافه کرد: برای روشن شدن موضوع با مثالی توضیح دهم؛ زراعت گندم ۴۵ روز یا حداکثر دو ماه آب نیاز دارد، اما هنگامی که یک زمین تبدیل به باغ شهر می‌شود درختان در این باغ شهر نیاز دارند به طور دائم آبیاری و در ادامه چمن کاری می‌شوند؛ بنابراین مسائل این چینی سبب می‌شود تا مصرف آب در کشور افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هنگامی که با خشکسالی و محدودیت آب رو به رو هستیم باید با دیدن تمام جوانب و چالش‌ها پروژه تعریف و اجرا شود.

کد خبر: ۲۰۳٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha