۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
خرمای بوشهر در بازار جهانی از هر کیلوگرم ۷۰ سنت به ۱.۳ دلار افزایش یافت| لزوم‌ پرهیز از فله‌ فروشی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خرمای بوشهر در بازار جهانی از هر کیلوگرم ۷۰ سنت به ۱.۳ دلار افزایش یافت| لزوم‌ پرهیز از فله‌ فروشی

بوشهر- محمدزاده معاون مدیر کل صمت استان بوشهر با بیان اینکه قیمت خرمای بوشهر در بازارهای جهانی از هر کیلوگرم ۷۰ سنت به ۱.۳ دلار افزایش یافته بر لزوم‌ پرهیز از فله‌ فروشی خرمای استان بوشهر تاکید کرد.

ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برپایی نمایشگاه و میز خرما در بوشهر اظهار داشت: از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه و میز و همایش، بهبود بازارهای صادراتی خرما بود که تا حدودی محقق شده است.

وی افزود: در دو هفته اخیر، رایزنان بازرگانی هندوستان، بنگلادش، اندونزی و پاکستان و همچنین نمایندگان کشورهای افغانستان و مالزی و ویتنام برای خرید خرمای تولیدی استان ورود کردند و امیدواریم منجر به قرارداد و صادرات شود.

معاون بازرگانی اداره کل صمت استان بوشهر خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، تنها ۱۴ درصد خرمای استان بوشهر صادر شده که انتظار داریم حداقل ۲۵ درصد خرما در سال جاری صادر شود.

محمدزاده تصریح کرد: حجم صادرات خرما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد که با اقدامات و پیگیری مستمر، رشد بیشتری را انتظار داریم.

وی از افزایش ۹۵ درصدی قیمت خرمای بوشهر در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: قیمت خرمای بوشهر از ۷۰ سنت به ۱.۳ دلار افزایش یافته و ۹۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون بازرگانی مدیر کل صمت استان بوشهر افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان خرما باید به سمت افزایش بهره‌وری در واحد هکتار اهتمام ورزند تا سودآوری بیشتری داشته باشند.

محمدزاده خواستار پرهیز از فله‌فروشی خرما شد و اظهار داشت: خرما با فله‌فروشی، آورده چندانی برای باغدار و تولیدکننده استان بوشهر ندارد و اگر در بسته‌بندی شیک قرار گیرد و یا در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی، عمل‌آوری شود قطعا سودآوری بالاتری در بر خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۳٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha