۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
۴۰ درصد سوزن ریلی کشور توسط ایرید تولید شده است
مدیرعامل شرکت ایرید:

۴۰ درصد سوزن ریلی کشور توسط ایرید تولید شده است

تبریز- مدیرعامل شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) گفت: ۴۰ درصد سوزن ریلی کشور توسط ایرید تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) در سال ۱۳۷۶ با تعریف طرح سوزن بنیان گذاری شد و در حال حاضر اولین و تنها تولید کننده سوزن ریلی در ایران است.

محمد متقی پور مدیرعامل این شرکت صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: مشتری اصلی ما دولت است و چالش اصلی ما بدهی بالای دولت به ایرید بوده و برای همین با مشکل جدی نقدینگی در شرکت روبه رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرید توان رقابت با شرکت های وارد کننده خصوصی و همچنین شرکت های تولیدکننده خارجی را دارد، افزود: ما تنها تولیدکننده و اولین تولیدکننده سوزن ریلی در کشور هستیم.

متقی پور با اشاره به اینکه ۳ هزار سوزن ریلی از سال ۷۶ تاکنون در این شرکت تولید شده است، افزود: حدود ۸ هزار سوزن ریلی در کل کشور داریم که ۴۰ درصد آنها توسط شرکت ما تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ایرید با بیان اینکه توان تولید ۹۰۰ سوزن ریلی را در سال داریم، افزود: ایرید توانسته در سال گذشته با فروش بیش از ۳۰۰ قطعه سوزن ضمن بر طرف نمودن نیاز کشور، سهم عمده ای از توسعه خطوط ریلی در کشور را داشته باشد و با جلوگیری از خروج ارز از کشور، دین خود را ادا کند.

بدهی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی دولت به «ایرید»| واردات سوزن ریلی با ارز دولتی به اسم قطعه‌سازی

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز تاکنون ۳۵۰ سوزن ریلی تولید کرده ایم، گفت: برنامه ریزی این شرکت برای سال آینده تولید ۴۵۰ سوزن ریلی است. ۴۰ درصد سوزن های ریلی موردنیاز متروی تهران توسط این شرکت تولید شده است.

متقی پور ابراز داشت: همچنین نزدیک ۱۰۰ درصد سوزن های ریلی بقیه متروهای شهرها توسط این شرکت تولید شده است.

سوزن ریلی وارداتی ۶۰ هزار یورو قیمت دارد

وی ابراز داشت: مصرف کشور تعیین کننده میزان تولید ما است ولی با این حال تلاش می کنیم از سال ۱۴۰۳ با دریافت مجوزهای لازم به کشورهای اروپایی نیز صادرات انجام دهیم.

متقی پور با اشاره به اینکه سوزن ریلی وارداتی ۶۰ هزار یورو قیمت دارد، گفت: ولی سوزن های تولیدی ما با همان کیفیت حدود ۱.۹ میلیارد تومان تا ۲.۹ میلیارد تومان قیمت دارد.

وی ابراز داشت: ۹۵ درصد سهام شرکت ما متعلق به صندوق کارکنان راه آهن است و امیدوار هستیم در آینده بورسی شویم.

بدهی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی دولت به «ایرید»| واردات سوزن ریلی با ارز دولتی به اسم قطعه‌سازی

سنگ اندازی جلوی فعالیت شرکت های تولیدی ایران

مدیرعامل شرکت ایرید درخصوص مشکلات تولید در ایران نیز گفت: تولید در ایران سخت است چراکه حمایتی از تولیدکننده صورت نگرفته و بیشتر جلوی فعالیت آن سنگ اندازی می شود.

وی درخصوص ورود یک شرکت دولتی به تولید سوزن های ریلی گفت: یک شرکت دولتی اخیرا قصد ورود به تولید سوزن های ریلی را داشت که بهتر است به جای آن مطالبات ما پرداخت شود.

متقی پور از واردات سوزن ریلی با ارز دولتی به اسم قطعه خبر داد و گفت: واردات در زمان تحریم، برای شرکت ها سودآور است و برای همین برخی شرکت های دلالی با ارز دولتی و به اسم تولیدکننده قطعات موردنیاز یک سوزن ریلی را وارد می کنند و در داخل کشور آن را مونتاژ کرده و به قیمت خیلی بالاتری به فروش می رسانند. آنها مجوز تولیدکننده گرفته اند و با این مجوز در مناقصه ها نیز شرکت کرده و چون با ارز دولتی این واردات را انجام می دهند برایشان سود بالایی به همراه دارد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha